Summa sidvisningar

måndag 2 januari 2012

Dag 343

Då bloggar vi om fredagen å denna dag var rätt omtumlande kan man säga... Jag tänkte nämligen jag skulle väga mig å se hur stor skada jag orsakat vikten under den senaste veckan å döm om min förvåning när mitt Nintendo å Fitness plus som jag använder som min våg, den visade att jag tydligen vägde 84 kg, 4,5 kg minus under julen.
Jag blev kort sagt förbannad! Nu undrar ni kanske varför? Jo jag blev arg för d kändes som ett hån, att vågen lekte med mina känslor, att jag under julhelgen levt utanför programmet med McDonalds, julgodis, julmat, alkohol...... Å det belönas med 4,5 kg minus när jag kämpar som en gris, följer programmet till pumkt å pricka, jag tränar å får max 1,5 kg som resultat å det vanligaste e ju att jag står still.... Nej jag vart arg! Så d blev att sticka till päronen direkt å kontroll väga mig där å det resultatet kunde jag ta, 88 kg vilket innebär 0,5 kg minus å d kändes mer realistiskt å jag vart nöjd för d va minus, inte plus, under den största matfällan av helger :) jag hade satsat på att stå still, max 0,5 kg plus så att d blev minus överhuvudtaget gjorde mig supernöjd!
Annars hände inte så mycket denna dag, förberedelser inför nyårsafton samt mys hos päronen.
Matmässigt kändes d bra idag trots jag som sagt inte höll mig inom ramarna.
D blev en skål gröt, 2 mackor, kaffe å lite julgodis uppe hos mamma å pappa
å väl hemma så blev d 4 varma mackor där d var taga vad man haver i kylskåpet så d blev kalkonpålägg, 2 skivor bacon, senap å lite röbetsallad samt 2 skivor ost på d, kanske inte den mest tilltalande kombon men d va gott å mättade :)
Sen blev d inte så himla mycket mer.... Så d kändes helt ok å jag har inte alls under den gångna veckan haft sån ångest som jag haft tidigare då jag inte följt programmet men jag tror att d beror på att jag denna gång verkligen förberett mig för att jag ska äta så här å där finns inga skuldkänslor för att jag "fuskar" så d känns riktigt skönt.

Motionsmässigt så blev d bara en längre promenad med jycken som gav 2 bonuspoäng, städade även lite under kvällen men nja.... Max 1 bonuspoäng för d kan jag tycka så vi säger 3 bonuspoäng. Dock spelar d ingen roll egentligen men. D känns skönt å ha bonuspoängen som en måttstock för å se hur man rört på sig und dagens lopp :)

Totalt: 22+ poäng
Motion: 3 bonuspoäng
Nada bonuspoäng å nyttja

Tjingeling!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar