Summa sidvisningar

torsdag 26 januari 2012

Dag 370

Idag var det torsdag, redan... Usch har tentaångest å den största orsaken till det är att jag har inte mått bra idag å det här med att kunna fokusera på att läsa? Glöm d.... Gav upp efter en timmes försök till att plugga, inget gick in så nej....
Annars så har jag myst i soffan å försökt ta d lugnt å det funka sådär..... Jag har varit oerhört rastlös trots feber men men, ska inte klaga egentligen =) Hoppas bara att pluggro kan infinna sig i morrn för annars e jag körd för helgen e fullbokad å där kommer inte finnas allt för mycket chanser till å plugga.
Jag stack å handlade på Maxi idag å idag, idag ska ni veta så fick jag äntlogen hem någon jag haft en mega stor crush on, en andra kärlek if you will:
Muffinmaker =) Har dreglat över den sen jag såg reklamen för den å idag fick den äntligen följa med mig hem så kära Ola, du ska få en lillebror (för de som inte vet vem Ola är så är det vår fina klotgrill, Klot Ola) får jag presentera; Carlos!!!! Å ja, jag tycker om att döpa apparater som gör mig lycklig =)
Resten av kvällen gick åt att bekanta mig med Carlos helt enkelt.

Matmässigt har d gått bra även om jag gått över lite men d va inte mycket å d känns bra =) Dagen började lite sent igen eftersom jag valde att tvinga mig kvar i sängen men när klockan slog 11:30 gav jag upp å gick upp. Då blev d lunch direkt eftersom jag ville hålla mattiderna relativt så:
Grönsakspasta med ostsås som jag även käkade igår å detta blev 10 poäng å väldans gott!
På väg till Maxi blev d en latte på lättmjölk för 4 poäng å på Maxi köpte jag även lite minilyx som blev kvällens middag:
Sallad från deras salladbar som jag gjorde själv =) Salladen innehöll bl.a. kyckling, pasta, oliver, mozzarella, majs, lök, melon m.m. å det hela blev 12 poäng å den satt som en smäck kan jag tala om!
Sen fick Carlos visa vad han gick för:
Det blev VV chokladmuffins där en muffins är 5 poäng, smarriga till tusen å jag blev barn på nytt å för första gången på lääääänge så slicka jag skålen *hihi* kanske inte så bra ur viktsynpunkt men d sket jag i idag å jag käkade en muffins å den va sååå god så för att kompensera för att jag slickade skålen så säger vi att min muffin blev 6 poäng =)
Nu ikväll så skulle jag käkat min älskade mannagrynsgröt med en kopp te men jag valde att ersätta denne med muffinsen så istället så tog jag en kopp te å lite frukt:
Smaka gott å det hele blev 1 poäng å jag slutar på 33 poäng idag å därmed gått över med 2 poäng men d känns bra ändå.

Motionsmässigt så skulle jag tränat idag men med tanke på att jag hade feber idag så valde jag att promenera istället i lugn takt för att inte anstränga mig allt för mycket å jag valde att tänka till när jag handlade på Maxi så jag tar tiden när jag går in i butiken å jag försöker se till att alltid vara i rörelse, jag ställer gärna min vagn på ett ställe å går sen å hämtar allt jag ska ha bara för att jag ska röra mig så mycket som möjligt å det funkar =) Totalt med det jag gick på Maxi, till å från buss å Maxi samt en promenad till å från mina päron så blev det hela 90 minuters promenad! Detta ger mig 6 AP vilket känns riktigt bra.

Totalt: 33 poäng
Motion: 6 AP
AP totalt denna vecka: 27 st
Veckobonus kvar: 44 poäng av 49 möjliga

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar