Summa sidvisningar

måndag 2 januari 2012

Dag 344

Då tar vi å bloggar om årets största dag å kväll, nyårsafton! Dagen gick i förberedelsernas tecken, då jag haft svårt å somna så valde jag å Andreas å dela på ansvaret å då vi båda sover hårt å länge så våga jag inte att vi somna tillsammans så Andreas fick gå å lägga sig först så väckte jag honom kl 10 så gick jag å la mig ett par timmar där. Så under mina vakna timmar så rymde jag undan i lägenheten, städa kylskåpet som jag haft på min Att Göra-lista länge samt duka, förbereda maten osv. Jag gjorde förrätten samt påbörjade efterrätten innan jag väckte Andreas.
När jag nannat ett par timmar hade Andreas fixat huvudrätten samt dammsugat p moppat lägenheten samt hjälpt mig med tvätten som jag förberett på morronen.
Självfallet bestämde sig min mens för att anlända 16:00... Jag va allt annat än glad då jag hade sett fram emot att få dricka gott denna kväll.... Efter konsultation med mamma kom vi fram till en smärtstillande cocktail som gav rum för lite alkohol också :)
Sen vid kl 19 kom Emma, Bill å deras lilla tulla, Shelby som dessutom nyss börjat löpa så Morgan va i himmelriket..... Han sniffa, slicka å försökte jucka så d stod härliga till..... Man skämdes lite haha, men d beror på att jag ser honom som ren å vit som snö, inget snusk i hans tankar, min lille oskuld :) men men, de var båda duktiga p d va Morgans andra nyårsafton då han får se raketerna, vi fick ju hem honom på nyårsaftpn 09/10 men då fick han bajsa å kissa inne samt vi hade täckt för varenda fönster så han inte skulle bli rädd. Förra året var han med oss ute på tolvslaget dåmvi var hos en kompis i Norge tyckte jag d va taskigare art han skulle va ensam i ett stort hus där allt e nytt å han va cool lugn ute så d var d bästa beslutet. Han å jag stod lååååångt bort från där folk smällde sina raketer å jag låtsades som d regna :)
I år var d Shelbys första nyår å då vi har enbart fönster ut mot balkongen så stod vi tvåbenta ute å jyckarna kunde titta på oss innifrån å de va sååå duktiga! Inga svansar mellan benen, inga rädda reaktioner, enbart nyfikna :) så d kändes underbart att d gick bra även i år :)


Sista bilden ser ni en utslagen hund efter att ha sprungit runt å vart "glad" hela kvällen =)
Matmässigt åt jag en rostad macka med lite brieost på som frulle (en del av misslyckad förrätt) å sen blev d inge mer förräns middagen som bestod av en förrätt som var rostat bröd, brieost, parmaskinka som vila på en bädd av ruccola samt en grön druva, gurka å gul tomat.
Mycket gott!
Huvudrätten var Andas mästerverk! Helstekt oxfile' som han marinerat i vitlök, rosmarin å timjan å till det hasselbackpotatis, sallad, stekt svamp å rödvinssås. Mums!!!!

Efterrätten blev min viktväktarcheesecake men lite uppiffad med smält mörk choklad i samt file'ad clementin på toppen. Mumsfillibaaaaaaaba!
Sen blev d litta snask å snacks med litta film :)
Sen blev d bubbel för mig hela kvällen :) jag å Andreas skåla lite för sent i år, normalt sett skålar vi i bubbel kl 18 på nyårsafton för det var då vi kom hem med Morgan första gången å sen höll jag mig till d resten av kvällen å jag kom i säng ca 03:30/04:00 å hade en fantastisk kväll!
Motionsmässigt så får d ba städningen men d va nte så mycket men tja, tror vi kan ge mig 2 bonuspoäng då d även blev lite hundpromenader också :)

Totalt: 22+ poäng
Motion: 2 bonuspoäng
Inga bonuspoäng å nyttja

Happy new year!!!!!!!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar