Summa sidvisningar

måndag 9 januari 2012

Dag 353

Måndag idag å d var även första skoldagen på min sista termin i skolan å d va lite blandade känslor, kul å va tebax men ja... Vemodigt att d e sista terminen, vill va kvar liiiite till just nu känner jag. Måste jag bli vuxen?
Nåja, det blev en heldag med kommunikation å ledarskap å d va så jäkla skoj! Skitduktig föreläsare även om jag va tvungen å visa min kärlek till Christoffer *haha* usch d va en obehaglig känsla... Kort förklarat, vi skulle båda vara av den undergivna naturen, den typen av person som e svag, stirrar i golvet osv. En person man lätt kan köra med å bossa runt med kort sagt å våra guidelines var att han var mannen jag väntat hela mitt liv på, jag älskade honom å detsamma gällde för mig å våra repliker var 1, hej. 2 hej. 1 väntat länge? 2 evigheter. Det var allt vi skulle säga i våra kroppspositioner som skulle va ihopkurad, skruva på sig, stirra i golvet å bara korta, korta moment av ögonkontakt. Skitskumt för efter d hela var sagt så kände jag en laddning i rummet, en form av dragning att jag ville stå närmre Christoffer bara av replikerna eller vad d nu va men sen blev d hemskt för då säger föreläsaren: jamen, det e ju mannen du väntat på, du älskar honom! Vad gör du nu? Å jag bara stod där å stirra för de som känner mig vet att jag har lite svårt med fysisk kontakt till å från å det är 394365836 gånger värre med nån jag bara e ytligt bekant med som i detta fall jag e med Christoffer å här ville hon ha en kärleksförklaring???? Jag bara stod där som ett fån å efter en tredje push från föreläsaren som ville ha en respons så tog jag tag i humron, den ultimata skölden å tog ett jämfota skutt upp i luften å mot Christoffer å "sträcker ut armarna" lite sådär skämtsamt mot honom å han (tack å lov) hakade på mitt förhållandesätt å gjorde samma men ja... Usch vad d va jobbigt!
Lite mer vad vi syssla med:

Lite konfliktlösnings "how-to" som var riktigt skoj å lyssna på trots hjärnan var mos här.... Sista timmen vi gjorde detta =)
Skitkul föreläsning idag, trots man va sleten å ur gängorna efter ledigheten så ville man verkligen vara där istället för å försöka smyga in på facebook på telefonen å skriva statusar om att man vill hem =)
Nu e jag helt slut! Stack å fixa busskort å fika lite snabbt på Espresso House då mina föräldrar ska göra om golvet i köket så kunde ju inte mamma sova hemma så hon å Morgan sov i vår lägenhet istället så för å va snäll mot mamma så satt vi kvar i Hbg tills klockan va 16 å tog tåget där 16:21 då hon går upp halv 5 så blir d oftast lagom å tack å lov hade hon sovit gott då hon svårt för å sova dagtid.
Det bästa var ju när hon utbrister som svar på min fråga om hon fått sova nåt: jadå, sovit jättebra, Morgan har ju knappt rört på sig! Exakt, han e sån hemma, han ligger bredvid en å snarkar tills man går upp å jag har ju sagt d flera gånger att Morgan e den sämsta väckarklockan ever för han väcker dig inte, oavsett vad. Om han gör det, då e d för att han e så kissig att han e sprickfärdig för han sover igenom d hela, han rör sig inte förräns vi rör oss å nu äntligen förstod mamma varför jag å Andreas lätt kan få sova 10 timmar då vi e lediga utan att Morgan protesterar eller väcker oss å även om han gör d så går han å lägger sig direkt efter kissrundan igen.
Dock kände jag mig hemsk då mamma hann sticka hem under tiden jag å Morgan gick promenad då jag kom hem å när vi kom tillbaka va mamma borta å stackars Morgan sprang här å leta å leta å leta.... Stackarn =( Han blev riktigt ledsen å lite pipig även om han va glad jag va hemma så märktes d att han sakna min mamma eller ja, mormor för hans del, min lille snutt =)
Annars har d inte blitt så mycket mer aktivitet idag, e så jävla trött att d lär bli en tidig kväll! Slapp i soffan nu innan d blir å sussa sött.

Matmässigt har d gått bra, även om jag dratt över men det e också d fina å kanske lite ologiska; jag har dratt över utan att ha gjort d egentligen =)
Frulle hann jag göra i lugn å ro å ta med idag, mannagrynsgröt med skivad banan i samt en latte från Espresso House för 8 poäng.
Dagens lunch blev den goda lax å avokadopajen å till den blev d resterna av fruktsalladen som jag åt hos mamma å pappa i lördags å hela kalaset blev 13 poäng å nom nom!
På eftermiddagen blev d en kaffe till på skolan för 1 poäng samt ytterligare en latte för 4 poäng å nu ikväll så blev d följande middag:
Bakad potatis med kesoröra med bl.a. kalkon, tomat, lök, lite senap, tomat å paprika men jag tyckte d såg mycket ut å tvingade mig sj att äta långsamt å försökte lyssna på kroppen å valde att inte äta upp allt:
Så, egentligen blev middagen 7 poäng men i å med jag lämnade lite så blev d bara 6 poäng å väldans gott =)
Nu kommer d max bli en kopp te för 1 poäng å kanske lite frukt å jag kommer landa på 33 poäng å nyttjar av mina AP som intjänats idag.

Motionsmässigt har d blitt en del promenader i rask takt å allt som allt har det gett mig 3 AP. Som sagt, inget jag tycker e super men bättre än inget å dessutom hade jag tänkt åka å träna men med vädret i kombination av att jag e helt död i kroppen så fick d va för idag å jag ska träna i morrn dessutom så d kommer. Kände jag med gott samvete kunde sitta hemma idag =) Nyttjar 2 av mina 3 AP så d blir 1 AP till övers.

Totalt: 33 poäng
Motion: 1 AP
Ap totalt denna vecka: 1 st

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar