Summa sidvisningar

måndag 23 januari 2012

Dag 367

Då var det måndag å det har inte varit den bästa måndagen kan jag ju säga... Vakna vid kl 4 med huvudvärk å illamående som jag misstänkte var migrän, valde att redan där avboka skoldagen som låg framför mig å tur var nog d för sen vid 11 tiden så märkte jag att kroppen var "öm" å jag hade feber så där e nåt på gång i kroppen, det gick aldrig vidare men d höll sig på en lätt feber, öm kropp å huvudvärk så d ska bli spännande å se vart detta leder å jag väljer att stanna hemma i morrn också för säkerhetsskull för jag vill inte råka smitta resten i klassen om detta jag har i kroppen e vad jag misstänker vilket är influensa.... Håll tummarna att jag slipper d!
Annars så har dagen spenderats i sängen fram tills klockan slog 12 å jag blev för rastlös å ligga i sängen å flytta till soffan istället där jag mös med säsong 3 av Biggest Loser =)
Något som också var superskönt idag var att jag nu gått min första karta med p-piller å jag säger bara halleluja, jag vet fördomarna e många kring kombinerade p-piller men jag har inte tatt dem på 2 år å detta e första månaden med samma typ av piller igen å sist så kom alltid mensen på dag 3 i den pillerfria veckan å jag visste inte hur d skulle bli nu då jag vart ifrån det i 2 år MEN, kroppen känner väl igen sig för d kom idag, tredje pillerfria dagen =) Å varför pratar jag om detta? Jo, för att jag sitter å kan röra på mig dag 1 på mensen vilket jag inte kunnat göra de senaste 2 åren, jag har varit tvungen å ta en pillerkombo på alvedon, ibumetin å citodon å då fick jag ändå ont efter bara 2 timmar å idag? Jag har tatt en ibumentin å sen inte mer! Helt jävla otroligt å skönt!!!!!!

Matmässigt så har d gått bra, jag fick flytta om lite i matvalen då jag intog min första måltid först vid 12 å ville inte va tvungen å äta nån större måltid sent ikväll så första målet mat blev lunch som idag var potatis å palsternacksmos med räkor å en sallad på tomat, lök, sallad å lite mozzarella ost för 7 poäng.
Kvällens middag blev d sista av min paj med broccoli till:
Mumsigt gott å detta blev 5 poäng =)
Sen va jag tvungen å åka in till Hbg å fixa med våra busskort å där blev d en efterlängtad Espresso House latte för 4 poäng!
Som kvällsmål ikväll blev d min egentliga frulle:
Mannagrynsgröt med clementiner å banan å en kopp te för 6 poäng å d kommer även bli ytterligare en kopp te med en bit choklad för 4 poäng vilket ger mig 26 poäng å jag har ytterligare 5 poäng kvar å jag har funderat på om jag vill ta en bit choklad till för 3 poäng eller om jag ska ta ett glas Brämhults blodapelsin för 4 poäng å jag väljer juicen mest pga att den kommer jäsa annars =) Så jag slutar på 30 poäng vilket känns riktigt bra idag!

Motionsmässigt så har d vart en bra dag, visst jag har inte vart så pigg idag men jag var också dum nog att gå långtur med jycken nu ikväll.... Jag var feberfri å tänkte att jag vågade ge mig ut för jag behöver frisk luft å jag håller inget högt tempo på promenaden hellerjust för att ta d lugnt å jag å jycken gick till mina föräldrar å hem igen å vi valde en lite längre promenad så vi har totalt knallat 60 min idag vilket känns super bra även om det betydde att febern kom tillbaka.... Men men, hunden e nu lyckligt utslagen efter att vi busat å kastat stenar så det var värt det tycker jag för jag ger allt för min lille älskling, han ska inte behöva lida för att jag e lite krasslig! Promenaden gav mig 4 AP vilekt inte e superbra men inte helt fel heller =)

Totalt: 30 poäng
Motion: 4 AP
AP totalt denna vecka: 14 st

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar