Summa sidvisningar

söndag 22 januari 2012

Dag 366

Ja må den leva, ja må den leva, ja må den leva uti hundrade år!!!! Eller nja... Kanske inte 100 år men som ni säkerligen förstår så fyller bloggen år idag å den blir hela 1 år! Jag å bloggen har kämpat oss igenom hela 365 dagar som varit både bra, dåliga, katastrofala å helt fenomenalt underbara =) Känns lite konstigt å sitta här i soffan å veta att jag satt här för ett år sen, deppig som tusan men samtidigt så full av hopp å peppad till tusen att nu ska d fan ta mig gå! Å jag fixade det, ett år å jag e minst lika peppad, om inte mer, att fortsätta för jag har bestämt mig, i år e det mitt år, i år ska jag nå min målvikt!
Tänkte bjuda på lite bilder, jag skulle ha bilder då den 1 januari men d blev aldrig av så d får bli nu. Så här såg jag ut för ett år sen:
Å här e vi idag, hela 26,4 kg senare å lättare =) När Andreas hjälpte mig å ta denna bild så var d första gången sen jag börja med detta som jag inte behövde se "före"bilden först för å se att där hänt stora saker å d kändes skönt. Visst jag e liiiite besviken att jag inte nådde till min egna milstolpe tills idag vilket är 87 kg men jag tänker inte gnälla över 0,8 kg utan jag e nöjd med hur långt jag kommit å med tanke på hur min senaste vecka sett ut å mängden julgodis å lussekatter som jag satt i mig så e jag djupt tacksam att vågen visa minus över huvudtaget kan jag säga! SÅ nu kör vi, jag har ett helt underbart år framför mig å jag e redo att äntligen få det liv jag vill ha, få vara lycklig på riktigt å inte bara på utsidan.
Dagen idag har annars varit relativt tråkig om ser till vad jag gjort, jag har städat hela lägenheten, tatt ner julgardiner å upp med de vanliga, tvättat, lagat mat, gjort lunchlådor x 3samt gått långis med jycken =)
Bädda rent dessutom å försökte med lite nytt:
Fick fiiiiina å super mysiga filtar av Andreas föräldrar som e bruna/mockabruna å jag ville testa å leka lite med det bruna mot det limegröna så jag har köpt nya sängkläder i bruna nyanser på Ikea å d känns riktigt bra =)

Matmässigt har d verkligen gått bra idag, började med min vanliga frulle som e mannagrynsgröt med frukt å te samt ett glas Brämhults clementinjuice för 10 poäng.
Dagens lunch blev samma som föregående dagar:
Min ost å svamppaj med lite sockerärtor å kyckling för 6 poäng å sen blev det en middag som blev följande:
Pepparbiff-aktig rätt, fläskfilé som jag vänt i pepparblandning, stekt å till det en mozzarella å tomat inspirerad sallad där jag även hade vårlök å sockerärtor som jag sen svängde runt med lite olja, salt, peppar å till sist 90 g nudlar som också fick åka ner i salladen =) Mycket gott å detta blev 10 poäng.
Nu ikväll har d blitt en kvällsfika som blev lite choklad, clementiner, vindruvor å en kopp te, jag kommer kanske ta en kopp te till men det e redan inräknat i dagens mat så jag slutar oavsett på en slutsumma av 31 poäng å därmed fullpott idag =)

Motionsmässigt har d också vart en bra dag, jag spenderade ca 2 timmar på städningen idag som gav mig 8 AP å sen hade jag en stackars vovve som gbällde över att han inte fick nån uppmärksamhet så jag tog med honom ut på en lite längre promenad på 30 min som gav 2 AP. Så d känns skönt att idag blev totalsumman för motionen 10 AP.

Totalt: 31 poäng
Motion: 10 AP
AP totalt denna vecka: 10 st

Då tar vi resultat =)

Vikt: 87,8 kg
Minskat: 0,2 kg
Minskat totalt: 26,4 kg

Mått i midja: 106 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 23,5 cm
Kvar till delmål 6, halvvägs till mitt mål som blir att ha gått ner 27,2 kg: 0,8 kg
Kvar till delmål 7, väga 83 kg, det magiska talet där allt började: 4,8 kg
Kvar till delmål 8, gå ner 35 kg å komma ner till 70-talet: 8,6 kg

Närmar mig saaaaaaaaakta mina delmål, 0,8 till delmål 6 att nå halvvägs till mitt slutmål så d känns bra trots jag hade velat se en större siffra idag men som sagt så har jag slarvat å det straffar sig =)
Jag har även bestämt mig för att när jag når delmål 6 blir det en belöning i form av pedikyr! Fick ett presentkort av min käre bror att få gå å få en pedikyr så jag ska nyttja det när jag når delmål 6 =)
Nästa delmål, nr 7 så ska jag nyttja ett annat presentkort som jag också fått av min bror fast denna gång på manikyr, ska sitta sååå fint å d motiverar som fan att få en riktigt å proffsig manikyr å pedikyr för första gången ever =)
Annars så kommer jag köra hårt denna veckan, jag har bokat in träning måndag, tisdag å onsdag å sen ovanpå det kommer d bli vardagsmotion dagligen så jag hoppas att jag kan få nå mitt delmål 6 tills nästa söndag!
Nu kör vi igång en ny härlig vecka!!!!!

CIAO!!!!!

2 kommentarer:

  1. Fan vad duktig du har varit!!! Och satan vilken skillnad det är på bildera...gud vad jag svär hihi!!!
    Man blir sååå himla peppad att själv börja bli lite nyttig och komma igång med träningen när man läser din blogg. Jag vet att jag inte har ett problem med vikten så som du har haft det, men i och med att du tog tag i ditt liv och din vikt så blev du tvungen att bli mer nyttig och börja träna, inte bara för viktens skull men för hälsan också i allmänhet. Och det är det jag vill ta tag i, särskilt nu när man passerat 30-strecket och börjat inse att man blir fan inte yngre ;)
    Fortsätt kämpa och peppa oss andra som läser din blogg och du vet att jag finns här för dig <3
    puss o kram!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack finaste Kristin! Roligt å höra man kan peppa andra å som du säger, det är inte nödvändigtvis att man har problem med vikten utan just för att kroppen ska må bra å med tanke på ditt jobb e det inte helt fel att försöka ta hand om sig så kroppen klarar resten av livet också för det tär nåt så otroligt! Jo jag svor också då jag såg bilderna, behövde inte ens kolla på före bilden för att inse där var en markant skillnad hehe å det jag tycker e roligast e att tröjan inte direkt kanske e superlös på mig men den har blivit LÄNGRE på nåt mystiskt vis haha, man tänker inte på att man "fyller ut" kläderna på ett helt annat sätt... Alla mina linnen å mysisbyxor har också blivit längre vilket e en intressant upplevelse =)
    Puss å kram <3

    SvaraRadera