Summa sidvisningar

söndag 29 januari 2012

Dag 373

Då hade vi söndag å dagen började med att försöka ta sig ur sängen.... Allt annat än lätt å d va ännu svårare å lägga sig igår kväll... Fy satan, gjorde så ont att jag grät å idag bekräfta mamma d jag misstänkt, svanskotan e bruten så ja... I broke my ass! Så, mamma fråga om jag hade nåt att avlasta när jag sitter å undra om jag hade några fasta kuddar eller om vi skulle nyttja gamla strumpor å skapa en ring av nåt slag som jag kan sitta på å en snilleblixt slog mig:
Morgans uppblåsbara krage som jag köpte som ersätter den klassiska dumstruten eller lampskärmen som den också kallas. Denna e ju klockren som sittmunk eller vad man kan kalla d så denna sitter jag nu å försöker balansera på i soffan.... Lättare sagt än gjort kan jag meddela! Men helt klar stor skillnad å nu kan jag få sitta normalt kontra ligga på sidan vilket inte heller känns skönt å d skjuter smärta genom kroppen så fort jag ska byta ställning eller försöka resa mig så d tåras i ögonen.... Fick mer citodon av mamma som jag också ska ta för att lätta smärtan lite, d gör ju bara ont när jag belastar eller musklerna runt svanskotan används vilket e oftare än man tror.... Så jag hoppas detta kan få bedarra ASAP för detta e inte kul! Annars mår jag bra, stackars Andreas kom i säng sent för han va gullig å väckte mig med jämna mellanrum i natt just in case så nu e allt lugnt men jag e fortfarande grymt öm i bakhuvudet men ingen huvudvärk eller så utan nu e d röven som e största problemet....
Annars så har d inte hänt så mycket idag, jag å Morgan knatade iväg för å vara välkomstkommité när mamma å pappa kom hem idag från Spanien å när vi kom fram upptäckte jag d va onormalt kallt i huset å d verkar som att värmen ballat ur lite å stängt av sig så d va härliga 13 grader i huset vilket resultera i:

Filtar å extra kläder på.... Pappa åkte till båten å hämta hem värmare plus ugnen åkte igång i köket så när jag stack hem efter ca 4 timmar så var d härliga 19 grader i huset *haha* satan vad kallt d va....
Morgan hade verkligen saknat mamma å pappa å speciellt kära mormor så d dröjde minsann inte länge innan han konverterade till knähund:
Mormor e en speciellt älskad individ minsann =) E så söta bägge två *haha*
Sen har d inte hänt så mycket mer, skulle städat idag men jag tvinga mig sj att låta bli för jag måste ta d lugnt.... Så d blev plugga lite istället vilket e väldigt behövligt d också tyvärr.

Matmässigt har d gått bra, gått över lite men inte mycket så d känns bra å det bästa e ju att trots lite övertramp så är jag fortfarande inom ramarna å d e så jävla skönt att få slippa skuldkänslorna som övertramp innebär =)
Frulle blev gröt å te som vanligt för 5 poäng å lite frukt också å sen stack ju jag till päronen å där blev d en ytterst enkel lunch i form av 2 mackor med lite ost å 3 koppar kaffe för 12 poäng samt en liten bit mjuk pepparkaka för 6 poäng.
Nu ikväll valde jag en enkel middag som blev:
Mannagrynsgröt med frukt, äggröra på svamp, lök å 1 ägg å till det en skiva rågbröd å en kopp te för sammanlagt 10 poäng å där stoppar vi så d blev faktiskt bara 33 poäng å jag drog över med 2 poäng vilket känns skönt =)

Motionsmässigt har d inte gått som jag velat, skulle som sagt städa å gå en längre promenad men valde att ta d lugnt så d har blitt en rask promenad på totalt 30 minuter som ger mig 3 AP. Alltid nåt =)

Totalt: 33 poäng
Motion: 3 AP
AP totalt denna vecka: 3 st
Veckobonus kvar (49 poäng): 47 poäng

Då tar vi resultat!

Vikt: 87 kg
Minskat: 0,8 kg
Minskat totalt: 27,2 kg

Mått i midja: 105,5 cm
Minskat: 0,5 cm denna vecka
Minskat totalt: 24 cm

Kvar till delmål 6, halvvägs till mitt mål som blir att ha gått ner 27,2 kg: BANANA DONE!!!! Yay =) Nu blir d belöning i form av pedikyr å d ska bli så nice!!!!!!

Kvar till delmål 7, väga 83 kg, det magiska talet där allt började: 4 kg
Kvar till delmål 8, gå ner 35 kg å komma ner till 70-talet: 7,8 kg
Kvar till delmål 9, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 15 kg

Känns skönt att ha nått ännu ett delmål vilket betyder att det e dags att lägga upp ytterligare ett delmål som blir att komma i mina absoluta favvo jeans, de är inte stretch å är storlek 42 så det blir en utmaning =) Men jag vet av erfarenhet att jag borde ligga mellan 75 å 70 kg för att ha en chans att få dem på mig så jag satte 72 kg så det ser jag verkligen fram emot! Ska lägga upp bild på dem under veckan tänkte jag, de är så underbara å jag minns än idag när jag köpte dem.... Jag, Monica å Emma hade åkt till Karlskrona där Ida gick sitt sista år på sjuksyrreutbildningen å vi skulle överraska henne, på lördagen där så åkte vi in till stan å shoppa å jag hitta dessa jeans på Vero Moda å det fanns bara dem kvar i denna storlek så jag lyckades klämma i mig dem å jag va såååå såld! Så jag har ju haft lyckan att få använda dem, jag har fina jeans i garderoben jag aldrig kunnat ha så dessa saknar jag kan jag säga! Jag vill ha dem på min examensdag så detta mål att väga 72 kg ser jag mig inte kunna nå förräns i maj månad om jag har tur å kroppen samarbetar men skam den som ger sig!
Min svanskota satte stopp för mina träningsplaner denna vecka vilket innebar gym osv men jag får kämpa på hemma istället å hoppas d löser sig =)
Det bästa med idag är vetskapen att jag gått ner 50% av allt jag ska gå ner å d känns så jävla bra!!!!!!!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar