Summa sidvisningar

fredag 27 januari 2012

Dag 371

Då vart d fredag idag å dagen började tidigt med att åka in till Landskrona där Morgan skulle få vara hos Emma å hans lilla älsklingstjej Shelby =) Sen var d för mig å bege mig i ilfart till skolan i Hbg där vi skulle ha möte med två lärare angående LIA2 rapporten vi gjort å feedback på den samt vi skulle snacka framtid å LIA3 så d va ett trevligt möte, fick lite bakläxa å rapportens betyg hade kunnat vara bättre men jag väljer att lära mig av mina misstag å hellre satsa på nästa för d va 2 mindre slarvfel som kosta oss ett VG på rapporten men men, så länge jag blir godkänd så räcker d för mig.
Sen blev d att åka till Landskrona för å hämta Morgan samt en mysig pratstund med Emma innan vi begav oss hem igen. Väl hemma försökte jag plugga men d gick inge vidare, gav upp efter ett tag så d får bli nya friska tag i morrn!

Matmässigt så har d blivit lite för mycket idag men det e samtidigt inom ramarna å jag har faktiskt valt att testa ett tips från Jillian på Biggest Loser när det gäller att äta efter sin diet, hon tipsade att om man vill undvika att kroppen ska nå platåer å tro den inte får någon mat när man äter en lågkaloridiet så är ett enkelt tips att äta lite snålare kanske 4 dagar av veckan, medium mycket kanske 2 dagar å en dag lite mer men fortfarande inom mina ramar så blir d lite olika mängder mat så kroppen inte hamnar i paus-läge. Så vi får se om d ger utdelning =)
Frullen skulle ha varit gröt men d blev i alla fall en latte på lättmjölk för 4 poäng å eftersom d blev lite stress samt jag trodde mötet skulle börja 10 men fick veta lite för sent att d va försenat så jag hann aldrig äta nån gröt innan vi skulle in på möte så klockan hann ju bli 11 nånting å då kändes d inte lönt så jag å ANdreas hade en lyxbrunch:
För mig blev d en creamcheesebagel å en latte till för sammanlagt 15 poäng å d satt som en smäck!
Kvällens middag blev nåt jag sett fram emot hela veckan, ett recept som jag fått från VV hemsida:

Hemmagjord hamburgare med guacamole!!!!! Så jäkla gott men jag tog inte så mycket gukkamojs för det va en mäktig smak å förutom gurka, lök å tomat på burgaren så blev d en liten skvätt chilisås å till detta gjorde jag ugnsrostade grönsaker istället för pommes å ja, MUMS! Detta blev 14 poäng å en klaaaaar favorit kan jag säga.
Nu ikväll tog jag min gröt med frukt, en kopp te samt lite choklad för 8 poäng å d gör att jag landar på 41 poäng så jag drog över med 10 poäng idag men jag e fortfarande inom ramarna å utnyttjar lite till av min veckobonus =)

Motionsmässigt har d verkligen varit en bra dag, raska promenader till å från buss å skola för sammanlagt 50 minuter så ni kan ju bara gissa hur jag flängt runt idag!
Sen blev d en 40 min promenad till å från mina päron med jycken så totalt har jag knatat 90 min i lugnt tempo så d känns grymt bra kan jag säga! Totalt 6 AP har d blivit idag å d känns riktigt nice kan jag säga =)

Totalt: 41 poäng
Motion: 6 AP
AP totalt denna vecka: 33 st
Veckobonus kvar: 34 poäng av 49 möjliga

Tjenamoss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar