Summa sidvisningar

fredag 13 januari 2012

Dag 356

Jag orkade inte blogga igår så vi får ta torsdag på en fredag istället =)
Jag slappade hemma då jag va ledig denna torsdag å tanken var å städa men jag kände mig bara så tom energimässigt å dessutom så hade jag ett hål i magen, jag blev inte mätt oavsett vad jag gjorde å d gjorde mig riktigt förbannad.
Hatar när magen skriker efter mat redan 30 min efter jag ätit mig mätt å d får mig å känna mig full av skuld, jag känner d som om jag vore en riktig slusk å gris som bara kränger å kränger å den omda spiralen är igång. I efterhand så har jag tänkt en hel del på detta å en del av mig funderar på om "hålet" i magen berodde på att jag kände mig irriterad å frustrerad i kroppen, kan magen reagerat på att den ville ha sin "medecin"? Jag har ju nyttjat mat som ett substitut för den känsla jag känner jag saknar för stunden, arg, ledsen, glad osv å kan hålet i magen va kopplat till att jag kände mig arg å irriterad över nånting annat eller helt enkelt bara vaknat på fel sida? Kan irritationen ha å göra med att jag inte orka städa å jag blev irriterad över att Andreas bara satt vid sin dator å inte läser mina tankar?
Orsakerna kan va många å jag tror att allt landar i att jag inte kommunicerar mina känslor med Andreas, jag ber inte om hjälp, jag säger inte att jag vill ha hjälp med saker här hemma å sen i sitter jag å muttrar för mig sj att jag måste göra allt, mycket troligt att d är så för jag måste lära mig å öppna munnen å be om hjälp för han kan inte läsa mina tankar å d e inte rättvist att jag blir arg på honom för nåt han inte ens vet om. Nästa steg i processen e att jag kränger för det e så jag hanterat jobbiga känslor, med mat.
Här kommer solskenet, den nya viktväktar regimen kommer med en veckobonus på 49 poäng som jag jan nyttja vid ett tillfälle eller dela upp på flera dagar i veckan å jag kommer gå ner i vikt oavsett om jag nyttjar den eller ej å dagar som denna var den tacksam. Nu kunde jag äta å känna mig nöjd utan att behöva sitta å kämpa som ett djur för å inte äta d som kroppen skriker efter å sen när jag efter en hel dags kämpande förlorar kampen så mår jag dåligt, känner mig som ett misslyckande för jag ätit mer än jag skulle men d skapp jag nu, jag kunde äta lite extra å ändå hålla mig inom ramarna å d hjälpte verkligen =)
Åkte å handla med mamma på kvällen, vi skulle tränat men vi valde å handla istället å d kändes riktigt bra för energin va verkligen borta.

Matmässigt så åt jag mer än jag tänkt som ni förstår =)
Började med min frulle som va mannagrynsgröt å te samt frukt:
6 poäng för min frulle å sen blev d lunch:
Räkwok med zuccini å tomat samt gurka å duoval på riset å detta blev 12 poäng.
Sen börja d gå utför..... SÅ jag valde att faktiskt njuta men samtidigt försöka tänka logiskt å göra bra val så d blev två mellanmål med ett par timmars mellanrum:

Melon å mörk choklad för 6 poäng samt en rejäl portion risgrynsgröt för 7 poäng.
Kvällens middag blev en riktig lyx då man fick 20 kr rabatt på Maxi:
Sallad som jag komponerat sj i deras salladsbar =) Valde en kycklingsallad med bl.a pasta, oliver, fetaost, majs, ruccola, kyckling, ärtor å lök. Mycket gott å en skiva bröd med smör på till å allt blev 10 poäng. Jag orka bara käka hälften av salladen så jag spara d till dagen därpå =)
D blev även ett par koppar kaffe å lite julgodis (ja, jag va svag men d va med gott samvete)
Väl hemma så va jag så trött så d blev inte mer ätande för mig å d blev en tidig kväll, totalt åt jag för 51 poäng... Mycket men ja, jag håller mig ändå inom min matbudget så d känns väl ok i slutändan även om den gamla Heidi vill gnälla å skälla på mig sj.

Motionsmässigt jar d blitt promenader i olika hastigheter där jag bl.a. räknar promenerandet jag gjorde på Maxi å Coop så fick jag totalt ihop hela 4 AP.

Totalt: 21 poäng
Motion; 4 AP
Ap totalt denna vecka: 18 st

Tjillevippen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar