Summa sidvisningar

måndag 2 januari 2012

Dag 345

Då tar vi å bloggar om söndagen, årets första dag å vilket år! Tänkte inleda med en liten årskrönika om man så säger :) Var ska vi börja? Jo, detta året har inneburit en hel del förändringar vilket känns underbart, d största har ju varit min viktnedgång. Hade önskat jag hade varit framme vid halvvägs men tekniskt sett e jag ca 1 kg från att ha gått ner 50% av mina 55 kg vilket jag e grymt nöjd över! Sen så har jag tekniskt sett fortfarande tid på mig för jag har nu hållt på i 345 dagar så d har inte ens gått ett år å jag väger nu 88 kg mot mina 114,2 kg som jag började med å jag kan fortfarande inte fatta jag har lyckats med detta!
Därför vill jag ta detta tillfälle i akt å tacka alla mina nära å kära för allt stöd, fina kommentarer å peppande, ni betyder oerhört mycket för mig å era fina ord å råd har verkligen hjälpt mig.
Alla hjälper mig på olika sätt, allt från vänliga ord till råd å hjälp om kost å jag vill bara säga att även om jag inte har valt just de kostvägarna som ni, mina vänner, föreslagit så har jag tatt de till mig å vägt in det i min dagliga kost å jag e väldigt glad att ni ger tips även om jag inte följer dem till punkt å pricka :)
Jag kommer lägga in lite bilder på mig sj här men just nu kan jag inte ta dem men de kommer! Måste få komma åt datorn så jag kan lägga in bilder till den senaste veckans blogginlägg :)
Men vi kan avsluta 2011 med det faktum att jag är hela 26,2 kg lättare å hela 22 cm mindre i midjan. Jag har gått från storlek 52 till 44 i byxor å d känns helt otroligt, 2012 kan inte ha börjat bättre!
Skolmässigt har d rullat på i 190 km/h! Jag inleder nu min sista termin på YH å i slutet av maj står jag där, färdigutbildad å d är både scary scary men samtidigt spännande till tusen!
Privatlivet har böljat med oroligheter dock.... Sjukhusvisiter, cancerbesked å annat hemskt men vi har tagit oss igenom det å blickar nu framåt mot ett friskare å starkare 2012!
Så nu kickar vi igång ett nytt år å går allt som jag vill väger jag 83 kg till den dagen bloggen firar 1 år å då e vi tillbaka där jag började i mitten av januari 2002 :)
Så, vad har jag pysslat med denna första dag på nya året? Inte ett piss! Mensen bestämde ju sig för å visa sitt fula tryne på nyårsaftonseftermiddagen så d blev inte mycket alkohol för min del vilket gjorde att vi inleddde d nya året bakisfritt å d va nice, dock hade jag enormt ont så smärtstillande var dagens höjdpunkt... Så dagen spenderades till större delen i sängen å under kvällen förflyttade jag mig heeeeela vägen till soffan å dega där istället :)

Matmässigt så blev d en hel del fel.... Men d valde jag medvetet å med gott samvete så jag e inte alls deppig för d för jag har gjort enorma förändringar vad d gäller kost överlag så jag tycker att nån dag här eller där får jag lov å va sluskig :)
Pizza blev d som första mål mat jag intog där vid halv 8 på kvällen... Sen blev d lite julgodis, Fanta, liiite popcorn, vindruvor, briost, den överblivna förrätten som jag gjorde extra till gårdagens middag.
Tror faktiskt inte jag åt så mycket mer.... Pizzan åt jag i 3 omgångar dessutom så kanske därför d känns som jag åt mer än jag faktiskt gjorde.
Uppskattar att jag drog över med 30 poäng denna dag såmjag sätter d som minus und bonuspoäng så blir d inte att jag underskattar d jag äter plus en extra motot att röra på mig under veckans gång för å tjäna in detta :)

Motionsmässigt hände inte mycket, gick några rundor med jycken men inget jag anser kan räknas för de va korta pga min menssmärta så kom jag inte så långt tyvärr....

Totalt: 22 poäng (korrigerat)
Motion: 0 bonuspoäng
Bonuspoäng å nyttja denna vecka: -30 st

Då tar vi resultat!

Vikt: 88 kg
Minskat: 0.5 kg
Minskat totalt: 26,2 kg

Mått i midja: 107,5 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 22 cm

Målet inför denna veckan innebär att träna ifatt mig så jag har 30 bonuspoäng å reparerar skadan från i söndags å förhoppningsvis förlåter kroppen mig för julens fusk :) känns riktigt bra jag inte ökat i vikt under julhelgen å d gör mig riktigt glad å stolt! Nu e dör bara en släktmiddag kvar å den e på lördag så efter d kan jag slappna av å fokusera på att äta rätt igen utan för mycket frestelser :)
Mensen e närvarande så d blir ingen vattengympa men vill försöka trycka in nåt träningspass i alla fall å det kommer bli dagliga promenader :) nu kör vi folkens, ett lättare 2012, året jag äntligen når min målvikt!!!!!! Har inget nyårslöfte, tycker d e fånigt att lova nåt bara för att ett nytt år börjar, jag har redan lovat mig sj en stor grej å det löftet vill jag avsluta i år :) nästa projekt blir att sluta röka men d tar jag då jag når min målvikt.

Farewell!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar