Summa sidvisningar

lördag 7 januari 2012

Dag 350

Så, fredagens tur att behandlas som blogginlägg =)
Idag så såg d inte särskilt annorlunda ut mot gårdagen, gjorde inte ett vettigt skit alls under hela dagen. Sov alldeles för länge pga att jag somna oerhört sent pga att jag vänt på dygnet så tanken var att köra enkel, lite aktiv vila å inte sova för å försöka vända rätt dygnet men d sket sig mangrannt då jag råka somna, ironiskt nog, ca 1 timme innan jag hade bestämt mig för å gå upp....
Jaja, shit happens å d går å rätta till, skola stundar på måndag å jag ser fram emot att få litta mer struktur i vardagen igen =)
Nu på kvällen så begav jag mig till mamma å pappa där mamma ville ha hjälp inför en släktmiddag med mammas sida av släkten, hennes syster (min moster) å mina kusiner med sina barn å respektive så d ska bli kul. Vissa av dem har flyttat långt å vi har inte setts allihop på flera år tyvärr så d ska bli kul i morrn å mamma ville ha hjälp med å flytta litta möbler osv så hon kunde duka. Morgan va självfallet med å övervakade arbetet noga kan jag meddela!

Matmässigt har d vart lite jobbigt idag, har suttit å kliat mig länge länge för jag fick inte mina poäng å gå ihop, jag tyckte jag knappt käkat nåt men hade knappt några poäng att äta för.... Skumt men så e d nu när man e i början av den nya regimen så d kommer!
Då jag sov för länge å ville iväg direkt till mamma å pappa för å slappa å ta d lugnt samt slippa va borta till så sent så blev d en snabb å enkel frulle som fick bli 2 dl special K å 1 dl mjölk som gav mig 5 poäng.
Uppe hos mina föräldrar blev d en enkel å sen lunch som fick bli 2 koppar kaffe med mjölk samt 2 skivor kavring med lite smör å lufttorkad skinka för 8 poäng.
Nu ikväll gjorde jag ett recept jag blev sugen på direkt jag börja med den nya formen av VV, Lax & avokadopaj!!!!!
Andreas tyckte d såg ut som spya men inte jag, dock tror jag d berodde på att jag visste vad som var i =) Anywho, blev som en form av cheesecake med söndesmulad kavring i botten med lite smör som grund å sen kommer en röra bestående av lätt fraiche, lök, avokado, varmrökt lax, senap, lätt majjo, rom å litta annat gojsigt gott å till d blev d ett halvt ägg å för å fylla ut så kom morötter, ruccola å gurka in i ekvationen också å allt detta blev 13 poäng.
Nu ikväll kommer d bli ett enkelt mål med 1 kopp te, en bit choklad, lite clementiner å en banan för mina sista poäng å d blev fullpott idag också på 31 poäng!

Motionsmässigt så har d vart en helt ok dag som inneburit 2 raska promenader med jycken till å från mamma å pappa som ger mig 3 AP så d e inte direkt nåt jag kan säga jag e glad eller stolt över men d e helt ok. Lite motion e bättre än ingen motion alls =)

Totalt: 31 poäng
Motion: 3 AP
AP totalt denna vecka: 12 st

ADIOS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar