Summa sidvisningar

onsdag 11 januari 2012

Dag 355

Då har vi onsdag å dag 355, shit.... 355 dagar har jag hållt på! Visst, kroppen har gjort allt annat än å belöna mig men d kommer, jag måste tro det för (med risk å bete mig som hjärntvättad) jag e det enda problem jag nånsin kommer ha å därmed e d i mina händer.
Dock gav mamma mig en tankeställare igår kväll då hon påpeka att jag verka frysa å jag sa att jag har rysningar eller frysningar som kommer å går hit å dit å hon påminnde mig att jag i januari för 2 år sen va hos läkaren för att komma på kölistan för gastric bypass å de tog prover för å kolla min sköldkörtel. Mitt dåvarande värde var lågt men inte onormalt lågt å ett par veckor senare var d tillbaka på korrekta värden. Jag börja tänka att d kanske e så att jag varje år vid den här tiden får ett sänkt värde för min sköldkörtel å därmed går min ämnesomsättning ner? Ingen aning men det e värt en tanke om jag fortsätter å se dåliga eller som just nu, inga resultat alls så kommer jag gå till vårdcentralen å testa så det inte e min sköldkörtel som jävlas med mig.
Annars har d vart en bra dag idag, var ledig å än en gång vakna jag innan väckarklockan redan halv 7 i morse! Låg kvar ganska länge för d känns onaturligt för mig å gå upp så tidigt på en ledig dag *haha* men men, 8 va jag uppe å hoppa, påklädd å gick ut med jycken å sen har d blitt slapp i soffan å Biggest Loser maraton =)
På eftermiddagen ville jag utnyttja att d va så fint väder å tog jycken å sambon med mig ut på långpromenad å vi träffa en hundkompis på vägen som också hängde med så Selma å Morgan härja på stranden idag =)


Matmässigt så har d vart en bra dag även om d vart lite kämpigt då å då =)
Börja med min mannagrynsfrulle med en kopp te å melon som va mumsigt värre å d blev 6 poäng.
Dagens lunch blev samma som gårdagens middag:
Till kycklingrätten blev d broccoli å ris å här valde jag duoval så middagen blev 11 poäng å d va mumsigt värre.
Kvällens middag blev heta räkor:
I röran var d bl.a. zuccini, lök å tomater så jag valde att inte lägga till några andra grönsaker å d va riktigt gott! Tog 130 g ris till å det hela blev 9 poäng å nu ikväll som ett kvällsmål blev d lite melon, några vindruvor, en kopp te å lite choklad för d sista poängen idag så jag landar på fullpott för idag på 31 poäng =)

Motionsmässigt så blev d en bra dag även om jag tänkt träna men med tanke på vädret så kände jag att Morgan förtjänade att få röra på sig han också så jag dissa gymmet å valde min lilla voffs =)

Vi träffade en hundkompis med matte på vägen å de hängde med till stranden där jyckarna busa å bada =) Skoj som attan hade de, tills vi kom hem *haha* för då blev d duschen å d va inte lika uppskattat men d va skönt å bli varm igen även om han inte ville erkänna d =)
Vi va ute i en timme å d kändes riktigt nice, d blev en långsam promenad istället för den planerade raska som jag hade siktat på men jag valde att njuta av å va ute istället för å stressa med att jag måste röra på mig å d va så mycket mysigare å va ute under de förutsättningarna kan jag säga.
Promenaden gav mig 4 AP å d känns riktigt bra!

Totalt: 31 poäng
Motion: 4 AP
Ap totalt denna vecka: 14 st

Bon voyage!

1 kommentar: