Summa sidvisningar

tisdag 24 januari 2012

Dag 368

Då hade vi tisdag å jag hade feber igår kväll när jag la mig så jag hade redan gjort valet att stanna hemma från skolan idag men jag vaknade näääästan feberfri, 1 grads feber så jag tog lite medikamenter å vilade i soffan fram tills strax före kl 14 då jag, Morgan å Andreas åkte in till Landskrona för att Morgan skulle få röra lite på sig å busa med lite kompisar i hundrastgården för på d sättet fick han sin motion å jag slapp överanstränga mig å riskera att febern flammade upp igen så kändes som en win win situation =)




Ruskigt kallt var det å där kom en schäfer som vi inte träffat tidigare å jag märkte att Morgans incident från i somras där han blev påflugen och biten så det blev hål i skinnet, av en schäfer hade satt sina spår för innan denna lilla schäfer tös ens kom in skällde han å sprang runt orolig å som om han vore tokig. När schäfern sen gick fram till honom så pep han å svansen åkte mellan benen å hela han förberedde sig för en attack men det var en snäll flicka denna schäfer (varav orsaken till att vi sa ok att de kom in i rastgården) å efter 5 min var allt frid å fröjd igen så d va skönt att han fick en positiv erfarenhet igen =)
Som mest var vi ca 10 kanske 15 jyckar i rastgården så där var mååååånga kompisar å busa med =)
Efter rastgården gick vi hem till Emma, Bill å Shelby där vi drack lite kaffe innan vi begav oss av hem igen å där Morgan ganska snabbt gjorde såhär:
Totaldäckad men såååååå lycklig =)
Annars har d inte hänt så mycket mer, jag tog äntligen tag i saker å satte upp en tavla jag fixat med, köpte motivet på underbara linagardelid.se å fixade ram nu nyligen så idag blev d av att den kom upp på väggen:

Mycket nöjd blev jag å tycker dne e såå fin, Wings heter den =)

Matmässigt så har d vart en bra dag idag, kom upp lite för sent då jag tog tillfälle i akt å vila mig ordentligt så istället för frulle börja jag med lunch som blev samma som igår, räkor med palsternaks- å potatismos samt en sallad med lite mozzarella till för 7 poäng.
I Landskrona blev där en Mocca latte (som inte var god, minns den var godare men men bara bra för d va sista gången jag dricker den...) för 5 poäng å hos Emma å Bill ytterligare en kopp kaffe för 1 poäng.
Väl hemma blev d en enkel middag:
Wokade nudlar med grönsaker å fläskfilé för 9 poäng å väldans gott!
Nu ikväll blev d dags för frullen som blev min älskade gröt med frukt samt en kopp te för 6 poäng å d blev även en bit mörk choklad för 3 poäng å totalt blev d fullpott idag på 31 poäng =)

Motionsmässigt har jag försökt att ta d lugnt eftersom jag vill inte ha tillbaks min feber så d har blivit ca 40 min slöpromenad i olika etapper vilket känns helt okej även om jag egentligen vill ha in mer motion så måste jag hejda mig lite så jag inte förstör för mig genom att bli ordentligt sjuk när jag egentligen borde vila. De 40 minuterna gav mig i alla fall 3 AP så det e alltid nåt =)

Totalt: 31 poäng
Motion: 3 AP
AP totalt denna vecka: 17 st

Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar