Summa sidvisningar

lördag 7 januari 2012

Dag 349

Jag orkade inte blogga igår så d får bli idag istället så då tar vi torsdag =)
Dagen spenderades i stillhet hemma, njuter av å vara ledig, visst hjärnan får sig en chock på måndag då vi återvänder till skolan å vår allra sista termin innan jag måste bli vuxen *hehe* men jag utnyttjar detta till max å slappar å gör d jag vill göra vilket verkligen har behövts! Bara min magkatarrschock där den 22 december visade tydligt hur pressad å stressad jag vart det sista halvåret å där kvällen den 22 släppte allt så d e skönt å ha d förbi mig nu.
På eftermiddagen/kvällen begav jag å mamma mig för att veckohandla samt Morgan fick följa med då jag lämna mina varor hemma hos oss å så åkte vi upp till mina föräldrar å mös där litta =)

Matmässigt gick d bra, jag trivs mer å mer med den nya formen av VV å känner även att detta förmodligen kommer bli nyckeln till mina viktnedgångsproblem som jag haft sista tiden så jag kan ju inte dölja att jag e grymt spänd inför vägning i helgen!
Nåja, vi får väl börja med vad dagens mat innefattat:
Jag började dagen med mannagrynsgröt, MUMS! Jag hittade en gammal kartong i skåpet som redan gått ut men den va oöppnad å d e torrvara så, hey, kan ju bara testa å d gick vägen å mumsigt värre vart d! Gör d enligt standardrecept på lättmjölk:
Till frullen blev d clementiner, te å Biggest Loser =) Superpeppad e jag å hela frullen blev 6 poäng.
Till lunch så blev d faktiskt min pappas lunchlåda som han hade glömt =) Mamma hade gjort långkok på entrecote, rödvin, morötter, lök å massa mumsigt å jag åt 3 små potatisar till samt använde så lite av såsen jag kunde å hela lunchen blev 10 poäng.
Som kvällsmat var jag helt lyrisk å kokade risgrynsgröt på lättmjölk, såg recept på VV:s hemsida å såg fram emot att jag får äta sånt utan att d stör min viktnedgång så d blev 1½ portion färdig gröt som jag delade på två, ett större mål som kvällsmat å ett mindre som kvällsfika å här har ni middagen:
Till min gröt blev d enbart 20 st vindruvor å d va såååååå gott kan jag tala om för er! Damn, d ska jag lätt göra fler gånger även om d brände fast som fan i grytan.... Poängmässigt blev detta 6 poäng.
Kvällsmålet kombinerade jag de saker som jag ville äta som kvällsfika till ett enda mål å d va grymt gott kan jag tala om:
Sista av gröten, 2 bitar choklad som jag delade i små bitar samt en banan som jag skivade å ja... MUMS å till blev d en kopp te å totalt har jag nyttjat alla mina poäng idag, fullpott på 31 poäng =)

Motionsmässigt blev d inte mycket kan jag säga.... Jag skulle knatat till å från mina föräldrar men jag hade inte riktigt energi till d idag tyvärr å jag valde att medvetet vara lat! Men, lite blev d i alla fall för vi var på Maxi å handlade å d tog extra lång tid än normalt av den enkla anledningen att jag nu de första veckorna handlar efter en handlelista för jag äter efter recept å inte efter mina egna påhittade recept vilket gör att d tar längre tid å handla just denna gången så jag uppskattar jag rörde mig konstant under tiden vi var på Maxi å jag vet vi var där mer än 30 min så 30 min "slö"promenad ger mig 2 AP å d e bättre än ingenting alls =)

Totalt: 31 poäng
Motion: 2 AP
AP totalt denna vecka: 9 st

Tjenamoss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar