Summa sidvisningar

torsdag 28 juli 2011

Dag 188

Torsdag vart d idag dårå.... Hur har dagen varit? Ja vi kan ju säga som så att i tisdags så hade jag för lite å göra, jag hade i princip 4 timmar av INGENTING att göra.... Å så här såg d ut idag:
Ja..... Va sjuk en dag å lyckas med tajming å tadaaaaaaaaaaaaaa....... Jag blev bara klar med hälften av mina normala arbetsuppgifter som ska göras varje dag, jag slutade kl 16 å när fick jag tid å käka lunch? Jo 15:30..... Snacka om full rulle hela dagen, i kombo med krävande pappersarbete så var d inte så mycket samtal men de samtal som kom var krävande samtal som tog sin lilla tid innan man fick löst d hela.... Bästa var följande samtal från en större transportfirma som ringde idag:

Hon: Hej, jag undrar om följande fraktsedel XXXXXXXXXXX, denne ska i retur tillbaka till Danmark
Jag: erm.... Den e redan levererad till kund, jag har fraktsedeln här men den e signerad å klar....
Hon: Jaha.... Ja..... Då får vi göra på annat sätt då. Tack ändå, hejdå!

Intressant hur vissa företag drivs..... Utöver jobb så har d inte hänt så mycket idag, åkte å handlade med mamma idag efter jobbet å sen hjälpte jag henne lasta in hennes grejer i båten inför deras semester å sen hem.... TRÖTT e bara förnamnet.... Tack å lov för fredag i morrn!

Matmässigt har d gått bra idag, började med lite lyx i vardagen, nämligen en stor latte på espresso house med lättmjölk för 2 poäng =)
Frulle blev en skål special K med mjölk för 4 poäng å min lunch blev lite potatis, mangochutneysås som jag gjort på lättfil denna gång samt en fettsnål chorizo å detta blev 7 poäng.
Kvällens middag blev:
Stekt ytterfilé med potatis som jag rostat i ugnen =) Detta blev 6 poäng å d ger mig 19 poäng hittills idag så nu ikväll kommer jag ta en skål körsbär, lite choklad samt en kopp te för 6 poäng som ger mig fullpott för idag på 24 poäng =)

Träningsmässigt har d blivit min vardagsmotion för idag som blev 2 bonuspoäng å inte så mycket mer... Inte orkat men jag vet ju också jag sprungit som en skållad råtta på jobbet men d har jag som sagt ingen kontroll över å därmed så räknas d inte =)

Totalt: 24 poäng
Tränat: 2 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: 20 st

Hoppalong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar