Summa sidvisningar

söndag 10 juli 2011

Dag 170

Då vart d söndag, sista dagen i frihet innan allvaret knackar på dörren i morrn... I morrn släpps jag officiellt lös på Akka frakt.... Så hör ni talas om ett företag som mystiskt gick i katatrofal konkurs på bara ett par veckor så.... Ja, d va inte jag! Nej men d ska nog gå bra... Ska bli så jävla skönt å få göra saker på mitt egna sätt från å med nu =)
Annars ahr d itne hänt så mycket idag, jag va duktig å städa igår, d får räcka, idag har jag gjort d som jag har haft lust till å inget annat! Har läst Breaking Dawn samt gått långpromme med jycken, that´s it!

Matmässigt har d gått bra, frulle blev jordgubbar å special K med mjölk samt en kopp te för 5 poäng, lunchen blev enkel, 4 knäcke med makrill i tomat för 5 poäng =)
Kvällens middag blev samma som igår:
Korvstroganoff alá Viktväktarna med potatis å sallad till det, 6 poäng blev denna protionen å alldeles gudomligt god!
Så far då hade jag 16 poäng... Gillar inte när d blir så, samma med när poängen försvinner utan att jag känner jag får ätit d jag vill... Detta e dock jobbigt från en annan synvinkel.... Nämligen att jag måste, MÅSTE, hitta nåt å äta för de poäng jag har kvar å bokstavligen trycka i mig d trots jag inte e sugen för att nå upp i de poäng jag behöver.... Aja, sagt å gjort så tog jag till min gamla vapendragare, mörk choklad =) Så för de återstående 8 poängen jag hade kvar idag blev d choklad för 9 poäng å en kopp te för 1 poäng å därmed 26 poäng för idag. Gjorde så medvetet eftersom jag vart duktig hela veckan å vad fick jag för d? Jo 0,6 PLUS! i vikt.... *morr* så denna veckan kommer jag å va strikt, jag SKA äta mina 24 poäng varje dag oavsett vad för jag e rädd jag räknat för snålt å därmed sparat mer än de 2 poäng jag trott vissa dagar å om jag går under 22 poäng så e det just så här min kropp svarar, den lägger på sig eller vägrar släppa överhuvudtaget.... Jaja.... Eller så beror de där 0,6 kg bara vattenvikt (vilket jag tror) å att det bara e dags för en platå igen..... Kroppen ska känna efter å ställa om sig igen å därmed står d still... Bara å bita ihop å köra på, d sköna e att jag omfamanr det, jag har inte haft lusten å bara skita i allt utan jag kämpar på i hopp om att det KOMMER en utdelning i sinom tid....
Så, 26 poäng för idag, utnyttjar 2 bonusar.

Träningsmässigt har d gått bra, tog en promenad med jycken till Råå där det badades friskt =) Sen knatade vi hem igen, på vägen hem ville morfar bada med Morgan då han aldrig vart med innan så d var skoj å se =) Tur å retur Rydebäck-Råå ger mig 12 bonuspoäng för idag å jag utnyttjar 2 av den så 10 för dagen e inte illa pinkat =)

Totalt: 24 poäng (korrigerat)
Tränat: 12 bonuspoäng
Bonuspoäng kvar att utnyttja denna vecka: 10 st

Då tar vi resultaten:

Vikt: 98,1 kg
Minskat: 0 kg
Minskat totalt: 16,1 kg

Mått i midja: 116,5 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 13 cm

Kvar till delmål 4, väga 90 kg: 8,1 kg
Kvar till delmål 5, väga 83 kg: 15,1 kg

Har tekniskt sett gått upp 0,6 kg men jag misstänker d e vattenvikt å därmed tar jag inte med d utan väljer å stanna vid 0.... Som jag sa tidigare så känns detta helt ok, visst jag va förbannad först med tanke på hur duktig jag kännt mig under veckan men men, d kommer väl en utdelning snart får jag hoppas innan jag mister mitt förstånd...
Inför denna veckan e planen enkel, jag hittade inte energin för å jogga denna veckan heller... Inte bra men jag kommer bestämma mig för följande, nu när jag jobbar så e det enda kravet att jag tar en långpromenad till Råå å tebax samt en joggintur per vecka, 2 träningspass SKA jag kunna hitta tid å energi för, promenaden tar jag under helgen å joggingen ska bli av innan lördag. Väger mig på söndagar å därmed så ska lördagen vara vilodag eftersom mucklerna sväller efter ansträngning å därmed väger mer.... Nu har jag redan gjort min långpromenad så allt jag måste göra nu e att innan fredag e över så ska jag ut å jogga i minst 15 min å helst 20 min beroende på hur kropp å flås samarbetar.... Utöver det så e d min vanliga vardagsmotion som gäller å jag får se om jag lyckas/orkar slänga in en långpromenad till innan veckan e slut, allt talar för d men inget krav =)
Tjing tjing!

2 kommentarer:

  1. Vill ge dig ett tips ang. joggingen; smyg in jogging när du tar dina vanliga promenader. Jogga 2 min, gå 1 min osv. Det ger bra fettförbränning för det är lågintensivt och du kommer orka mer och mer om du smyger in några joggingminuter. Dessutom behöver du inte känna att du måste hitta motivation till att ta en renodlad joggingrunda. Det var så här jag började för 3 år sen och nu ska jag springa Tjejmilen för 3:e året i rad. Jag siktar på Göteborgsvarvet 2013. Heja oss!! Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, e bara å kämpa vidare =)

    SvaraRadera