Summa sidvisningar

måndag 11 juli 2011

Dag 171

Då vart d måndag å idag var en riktig måndag till å från... Blev attackerad av en mås jävel som ville skydda sin unge.... Jag kom ivägen tydligen trots d e min arbetsplats men men.... Den fick sig en dask med mina Akka frakt kuvert, gås vs. mås, 1-0!

Här har ni min dag.... Ställde min 0,5 liters flaska vid sidan om så man har nåt å jämföra med.... Å ibland vet jag inte hur chaffisarna tänker för vi sysslar ju liksom med fraktsedlar, på d viset har man ju ett kvitto på hur, när å var man lämnade godset. En fraktsedel innehåller mycket olika typer av info, bl.a. ett fraktsedelsnummer som e d viktigaste av allt eftersom det e efter d numret man lagrar fraktsedeln så hur tänkte vi här då:
Här har chaffisen fibblat bort fraktsedeln av nån anledning å gör en egen, han har adress till godsmottagaren, tel. nr. hur många kollin, vad de väger, att man ska ringa 45 min innan leverans, vem det e som kört, hur många mil (han kör efter mil-basis)... Å sen då???? Vad hade du tänkt jag skulle göra med den här? Just nu pryder den skrivbordet som en fin teckning i hopp om att där ramlar in en fraktsedel som matchar.....

Matmässigt har d vart en bra dag, frulle blev 4 knäcke med makrill i tomat för 5 poäng samt en banan för 1 poäng. Lunchen blev d sista av korvstroganoffen med potatis för 6 poäng å nu ikväll blev d en enkel middag på:
Stekt nypotatis med lite lök, bacon, kokta morötter å tomat =) Mycket gott! Hela denna portionen blev 6 poäng vilket ger mig 18 poäng so far idag så nu ikväll blir d lite choklad å en kopp te för 6 poäng som ger mig full pott på 24 poäng för idag =)

Träningsmässigt har d bara blivit vardagsmotionen på 3 bonuspoäng men jag ska, jag SKA ut å jogga i veckan... Jag har inget val =(

Totalt: 24 poäng
Tränat: 3 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: 13 st

Bye bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar