Summa sidvisningar

torsdag 7 juli 2011

Dag 167

Torsdag vart d idag ja..... En låååååååååååååång dag.... Jobb som vanligt mellan 8 å halv 5 å sen vart d direkt på tåget hem där mamma redan satt på vår veranda/balkong å vänta på mig då vi skulle iväg å handla mat för veckan =) På Maxi träffade jag min gamla dagmamma Ina, d va riktigt mysigt! Hon hann knappt krama klart mig innan hon sa: jaha, å NÄR kommer du å hälsar på då? Haha, bara kolla på mamma å fråga vidare: ja när kommer vi å hälsar på? Tråkiga var att jag va alldeles för seg i skallen för å orka va social, jag gjorde mitt bästa å hoppas innerligt att hon inte tog illa vid sig om jag nu verka trött/seg men tror inte jag behöver oroa mig, den kvinnan känner mig lika väl som min egen mamma =)
Utöver detta har d inte hänt mycket idag å snart blir d till å krypa ner i sängen å däcka... Hatar att jag e trött å seg å lägger mig innan kl 23.... Går mot min natur! GIEF nattjobb....

Matmässigt har d vart en bra dag, även idag blev d gratis å god mat på jobbet:
Detta fick bli dagens frulle eller ja nästan brunch.... Ceasarkyckling sallad =) Mycket god å som sagt, gratis smakar bäst! Tippar d blev 7 poäng för denna salladen å sen blev lunchen väldigt enkel, en lowfat chorizo korv för 4 poäng, till d det sista av mangochutney röran som var lite paprika å lök, ca 2 poäng å till det 3 knäckebröd för 2 poäng.
Nu ikväll blev d min favvo:
Varmrökt lax! Laxen här blev 3 poäng, 2 poäng för potatisen å till d gjorde jag en sås på 0.5 dl fil å i d ca 2 tsk gravad laxsås samt salt å peppar, såsen blev 1,5 poäng så d blev totalt 6,5 poäng.
Nu ikväll blev d en kvällsfika på körsbär för 2 poäng samt en kopp te 0,5 poäng vilket ger mig en slutsumma på 23 poäng för idag =) Spar 1 poäng till mina bonusar.

Träningen har bara blivit min vardagsmotion som blev mina vanliga 3 bonuspoäng å tillsammans med det poänget jag spar från min mat så blir det 4 bonuspoäng för idag =)

Totalt: 23 poäng
Tränat: 3 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: 2 st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar