Summa sidvisningar

tisdag 19 juli 2011

Dag 179

Då vart d tisdag å dagen har vart lite sisådär till å från. Mycket å göra men tack å lov har telefonen varit lugn å likaså mailen, inte så många som gnäller efter kvittenser så man har sluppit stå med näsan i arkiven stup i kvarten för å leta efter ett papper bland 18364547239374 andra papper....
Hade min första ADR upplevelse idag =)
Synd bara jag inte hade en aning om vad jag skulle göra med själva fraktsedeln då det var en "övrigt" kund.... Men men =) Alltid kul att få se å ha nåt med ADR å göra igen med tanke på man knappt fått nån erfarenhet sen vi hade kursen.
Annars har d gått bra idag, kvällen hade lätt kunnat bli katastrof då ALLA pågatåg var inställda mellan Malmö å Ängelholm... Spårfel, tidigast fixat 03:00 i natt.... KUL! Tack å lov kom jag preeeeecis då öresundståget mot Göteborg rulla in å snabbt som en vessla kom jag med det å åkte till Helsingborg för att sen ta bussen hem så jag va hemma 40 min senare än jag hade vart annars men med tanke på vad som hänt så kunde d vart MYCKET värre!
Nu ikväll kom där förbi en tjej som skulle titta på ett av Morgans gamla vintertäcken å jag fick sålt mitt Hurrta täcke, inte för att jag e förvånad, det täcket e grymt! Älska d lika mycket som Morgan men han e ju en aningen för stor för det nu =) Så 200 spänn tackar man inte nej till!

Matmässigt har d vart en bra dag, började med lite frukt å vatten som jag brukar å sen blev själva frullen special K med mjölk för 4 poäng å lunchen blev gårdagens middag för 6 poäng.
Nu ikväll blev d liknande middag som igår:
Lövbiff ikväll igen men denna gång med viktväktarnas potatissallad till =) La till lite majs så allt blev 8 poäng å därmed har 18 poäng för idag. Nu ikväll blev d lite kvällsfika på te samt en bit choklad för 5 poäng så det ger mig en totalsumma på 23 poäng å därmed spar jag 1 poäng till bonuspoängen =)

Träningsmässigt har d bara blivit min vardagsmotion för 2 bonuspoäng, hade tänkt mig ut men nej... Vi får besök i morrn tidigt å jag kommer ta tillvara på d för å komma upp tidigare än vanligt å därmed kunna sluta tidigare å köra mitt första powerwalkpass för veckan =) Inklusive mitt poäng jag spar från maten idag så blir det 3 bonuspoäng för idag.

Totalt: 23 poäng
Tränat: 2 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: -7 st

Tjing tjing

1 kommentar: