Summa sidvisningar

måndag 25 juli 2011

Dag 185

Då vart d dags för måndag igen å denna dagen har varit oerhört seeeeeeeeeeeeg..... Knappt nånting alls å göra på jobb vilket var en ovanlig känsla.... Men men, till slut var även denna arbetsdagen över så d gick relativt smärtfritt =)
Annars har d inte hänt så mycket idag, kunder som ringt å vart allmänt förvirrade tycker jag.... Ett samtal ringde DHL å frågade efter kvittens på en leverans denna månaden där mottagare hade ringt idag, 2 veckor efter han fick sina grejer för å fråga följande: tog jag emot 2 kolli eller bara ett? Jag e osäker på om jag fick allt..... Seriöst???? Kollade upp d å där var signerat för 2 kolli.... Chauffören som kört d var faktiskt där just då å frågade då jag lagt på: vad har jag nu kört sönder? Sen förklarade jag samtalet å han visste direkt vem d gällde å fällde följande kommentar: ja d förvånar mig inte med tanke på vilken röra den gubben hade! Fick fan panik av å stå i den butiken....
Nästa samtal följde: hej, en kund ringde idag å undrade över en leverans som han aldrig fått... Vilket datum gäller d? Frågade jag å hon säger: 16 juni.... Ja d va fan läge å ringa nu då! Ringde chauffören då just denna fraktsedel hade de hemska orden: efter fullmakt, får lov att ställa gods utan kvittens... D brukar betyda trubbel så när jag fick chauffören på telefon sa han: men vilka jävla nötter! De sa ju åt mig då jag skulle levererar att jag skulle lämna godset på deras andra adress å inte den på fraktsedeln eftersom de inte behövde det just då.... Så d var bara å ringa tillbaka på säga detta å hon på DHL garva gott =)
Nu på kvällen grävde jag i förrådet efter lite gamla kläder å hitta en del pärlor =) Hittade tt par jeans som tyvärr inte e strech i strl 44 som e nästa storlek i sikte för mig.... De var även lite söndriga så jag får köpa ny i alla fall men jag testa dem å jag kan inte knäppa dem men de går på så d e inte så långt bort =)
Hittade ett par byxor jag använt en gång, de satt som ett korvskinn! Men ack så fina de är.... Köpte dem på Gina i Oslo vintern/våren 2003, sjukt jag minns men ja, I love them... Valde å jämföra dem med mina nuvarande byxor för när jag höll upp dem (de är storlek 38) så blev jag chockad över hur SMÅ de såg ut:
Mina nuvarande brallor ligger underst å ovanpå mina vackra beiga brallor =) Snart.... Hoppas jag i alla fall =)

Matmässigt har d gått bra idag, frulle blev en skål special K med mjölk för 4 poäng å lunchen blev lite ytterfilé, potatis å mangochutneysås för 7 poäng =)
Kvällens middag blev samma som gårdagens:
Lax i mangochutneysås med lite potatis å kokta morötter å lite wokade grönsaker =) Mycket gott å detta blev 8 poäng å därmed har jag 19 so far idag å nu ikväll blir d lite körsbär, mörk choklad samt en kopp te för 5 poäng å därmed fullpott idag på 24 poäng =)

Träningsmässigt så blev d bara mina 2 bonuspoäng för min vardagsmotion.... Jag var taggad att ta min powerwalk direkt efter att jag steg av tåget men d regna ju som satan.... Jag var på väg att trotsa regnet men innan jag ens gått 5 min var jag dyngsur så jag såg mig besegrad å får försöka i morrn igen =)

Totalt: 24 poäng
Tränat: 2 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: 7 st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar