Summa sidvisningar

lördag 16 juli 2011

Dag 176

Lördag, lördag, lördag =) Haft en härlig dag, en riktig mys-dag! Sovit gott å gick upp strax efter 10 å sen blev d å softa framför tv:n till ANTM maraton å sen gick jag på långpromenad med jycken samt gjorde en avstickare till mina föräldrars hus där d skulle vattnas lite blommor samt hjälpa deras granne att hämta in sin post. En riktigt härlig dag med en stor dos sol samt även lite bad å bus nere vid stranden med lille Morgan =)
Jag vägde mig även idag, det e egentligen i morrn men jag visste inte om jag va sugen på å jogga idag eller inte å joggar jag idag så betyder d svullna muskler som väger mer på vägningsdagen =) Jag kom på en sak då jag vägde mig, först visas mitt BMI å enda sedan jag började med min viktnedgång så har mitt värde hela tiden varit i toppen på skalan, alltid maxat eftersom mitt BMI alltid varit på tok för högt =( Men, numera:
Jajaja, det e inte med stor marginal men bara att få se att man inte längre ligger på maxat värde utan där e lite luft mellan toppen å mitt nuvarande värde gör mig glad =)
Matmässigt har d gått bra, även idag =) Började med en frulle:
Det blev en skål special K med mjölk för 3 poäng, jordgubbar, en kopp te samt 2 knäcke med ost å gurka för 3 poäng å därmed 7 poäng totalt för min frukost =)
Lunchen blev i sin enkelhet en burk makrill i tomat med 4 knäcke för 5 poäng.
Kvällens middag blev något d va längesen jag åt:
Ungsbakad falukorv med potatismos =) Korven var 7% fett å på talltiken ligger 125 g som blev 5 poäng, liiiiiite ost å senap e på här också som jag väljer att inte räkna eftersom det e så pass små mängder, tror vi snackar en halv ostskiva å 1 tsk senap. Moset hade jag 2 dl lättmjölk å en skvätt smör i å det blev totalt 3 poäng å till detta blev d kokta morötter =) Mycket gott å 8 poäng totalt å vääääldigt gott, speciellt då man kan njuta med gott samvete =)
D ger mig totalt 20 poäng so far idag å nu ikväll kommer jag att avnjuta en kopp te samt lite mörk choklad till för 7 poäng å jag kommer därmed utnyttja 3 bonuspoäng så full pott för idag =)

Träningsmässigt så har jag vart iväg på en lååång promenad med Morgan idag, vi var ute i 1 timme å därmed skrapa jag ihop 6 bonuspoäng för idag vilket känns riktigt bra =) Vårt mål för promenaden var stranden som Morgan älskar så sjukt mycket:
Här kommer han i full fart!
Där var en annan hund som fick smaskiga pinnar kastade ut vattnet å Morgan kunde inte låta bli att försöka springa å sno dem =)

Totalt: 24 poäng
Tränat: 6 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: 19 st

Sayonara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar