Summa sidvisningar

söndag 24 juli 2011

Dag 184

Då var d söndag å en ny vecka tar sin början, ber innerligt att den går fort så d e dags för helg snart igen =) Verkar lovande eller hur? Hmm..... Jaja, dagen har inte varit den mest muntra, vart rena rama höstrusket! Har inte blitt gjort så mycket, hade tänkt städa men nej, idag har jag gjort d jag känner för å inte ett uns mer!
Fortsatt bevakningen av händelserna i Norge å ber innerligt att en vän till mig som hade sin vän på Utöya får höra från honom snart.... Hon har fortfarande inte fått tag på honom å vet inget alls om var han e, om han lever.... Så jag hoppas verkligen hon får svar snart!
Skördade mina smultron idag:


Både mina smultronplanter samt min aluktärtor har växt så d knakar! Så här såg de ut då jag plantera ut dem i krukorna i våras:

Så det har verkligen växt!

Matmässigt har d gått bra idag, började med en frulle bestående av:
En kopp te samt en skål special K med mjöölk å hubbabubbar för 5 poäng =)
Lunch blev i all enkelhet 4 knäcke med makrill i tomat för 5 poäng å under eftermiddagen begav jag mig med jycken i d vackra höstrusket till mina föräldrar å där blev d 2 koppar kaffe med mjölk för 1 poäng och nu ikväll blev d en middag bestående av:
Lax i ugnen å med en sås på lätt matgrädde, mangochutney, sambal oelek, citronsaft, salt å citronpeppar samt en touche soja =) Till det en grönsallad å potäter å detta blev 8 poäng å därmed har jag 19 poäng so far idag. Nu ikväll kommer d bli en kopp te samt lite choklad å resten av mina hubba bubbar för resterande 5 poäng så d blir full pott idag med 24 poäng =)

Träningsmässigt har jag vart duktig idag =) Jag å Morgan gick till båten i Råå å spenderade lite tid med mina föräldrar å Morgan var i himmelriket:
Mamma hade kokat märgben åt honom =) Vår promenad blev 6 bonuspoäng å d känns riktigt bra med en sån start på veckan =) Tror jag ska försöka d jag tänkt mig ett tag nu i morrn om vädret inte e kasst, nämligen att direkt jag kommer hem från jobb å går av tåget i Rydebäck så beger jag mig ut på min powerwalk direkt utan att gå hem. På d sättet kommer jag ut på min motionsrunda å får den ur vägen direkt istället för å riskera att jag däckar i soffan efter middagen för d e alltid där all energi går ur mig =(

Totalt: 24 poäng
Tränat: 6 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: 6 st

Då tar vi resultat:

Jag tar förra veckans resultat å behåller dem eftersom kvinnoveckan började igår så d e ingen vits att vare sig mäta eller väga mig då jag svullnar som satan =(

Vikt: 97,9 kg
Minskat: 0 kg
Minskat totalt: 16,3 kg

Mått i midja: 116,5 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 13 cm

Kvar till delmål 4, väga 90 kg: 7,9 kg
Kvar till delmål 5, väga 83 kg: 14,9 kg

Så, planen inför denna veckan e densamma som förra med en liten förändring, jag SKA ha avklarat 3 powerwalk pass denna veckan inklusive lite styrkeövningar hemma efteråt på minst 15 min å nu när jag kommit på hur jag ska få mig till detta så tror jag verkligen d kommer funka. Nämligen om jag beger mig ut på mitt powerwalk pass direkt jag går av tåget i Rydebäck så borde d funka =) För det e när jag ätit middag på kvällen så orkar jag inget mer, all luft går ur mig då så genom att jag får d undanstökat direkt innan jag hinner sätta mig ner så borde d funka kanoners =)

Hej svejs, grus å gnejs!

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Riktigt hemsk helg har det varit både väder- och nyhetsmässigt.
    Det där med att ta promenaden direkt när du går av tåget är en bra idé. Tänk på att om du motionerar efter du ätit så förbränner du det du just ätit och inget annat. Alltså går du då inte ner i vikt. :) Kram på dig, hoppas din vän får tag i sin vän snart

    SvaraRadera
  2. Jupp, har varit en alldeles för kaotisk å sorglig helg.... Har fortfarande inte fått tag på min au pair familj som bor strax utanför Oslo å jag vet flera i den familjen jobbar i city..... Vet ej om de inte använder just det nummret längre eller vad som hänt.... Jo jag tror också att ta promenaden direkt efter jag gått av tåget å inte vänta, tänker även att min ämnesomsättning sätter ju igång så jag förbränner även efter. Å precis som du säger, jag förbränner ju bara d jag ätit om jag går efter middagen på kvällen så d är ju även därför d inte känts lönt... Får se hur d ger sig efter denna veckan =) Jag hoppas d gjort skillnad just på morronen som jag inleder varje dag emd en 15 min rask promenad INNAN jag ätit nånting alls, genom att göra så så kickar jag ju igång hela min ämnesomsättning för hela dagen så jag hoppas d ger utdelning nästa vecka på vågen =)
    Hoppas också hon får tag på sin vän snart å att han lever.... Jag e fortfarande i djup chock över d som hänt....

    SvaraRadera