Summa sidvisningar

tisdag 12 juli 2011

Dag 172

Då vart d tisdag å ja... Inget direkt spännande som hänt idag men men livet knatar på som vanligt skulle jag tro. Sjukt trött idag... Tror d lär dröja i alla fall denna veckan ut innan jag hittar min energi igen för nu denna veckan så börjar ju den andra delen av mitt jobb som jag inte kunde göra innan, nämligen att svara i telefon.... Folk ringer om allt mellan himmel å jord å jag märker att jag har NADA aning om vad de frågar efter... Hur ofta kör ni ut varor till Teckomatorp? I veckan kommer inspektionsgrabbarna för de där 5 skadade kollina, ni har kvar dem hos er eller hur? Dessa 4 kollis saknar fraktsedlar, kan du hitta vem de tillhör? Sitter som en idiot.... Tror stackars Herman å Lotta på Akka logistik som sitter bredvid mig kommer tröttna snart... Jag frågar dem om ALLT =(
Annars har d inte hänt så mycket idag.... Blir dagligen konfronterad med intressanta fraktsedlar å kryptiska meddelanden:
I brist på fraktsedel så antar jag packsedel funkar =)
Denna var dagens favorit.... En mycket liten bil kör detta..... Å ingen underskrift heller... Vad betyder d??? Har ni kört ut allt? Dela ni upp det? Sen ringer ju huvudtransportören DHL å frågar om alla 4 kollina har blivit levererade.... Efter att ha ringt chaffisen sa han: ja men allt e lämnat å jag har fått underskrift. jaha, vart då???? Ja där ligger en lapp ute på lagret vid lilla datorn.... Ja i en stor hög, alla lösa papper hitta jag fraktsedeln underskriven.... But why???? varför tog du inte kopia på den å lämna istället för en fraktsedel utan underskrift? jaja, inget piggar upp arbetsdagen som en skattjakt på ett papper bland 56 ton skog i form av papper.....

Matmässigt har d gått bra idag, frulle blev special K med mjölk för 4 poäng, lunchen blev samma som gårdagens middag för 6 poäng.
Kvällens middag blev:
Lilla Morgan blev rädd för kameran, men han satt i princip PÅ mina fötter då köttbullar stektes å han sjöng... Han sjöng nåt så makalöst *haha* Helt otroligt vad nåt kan lukta gott för vissa =) Kände mig riktigt elak men men, med kryddor i bilden så e d inte värt å va snäll, dock fick han en mikroskopisk bit å sen en ordentlig godisbit från hans egna hundgodis =)
Å såhär blev middagen till slut:

Köttbullar med gräddsås, viktväktar style =) På tallriken blev d även kokta morötter å tomat, allt detta blev 8 poäng å därmed 18 hittills idag. Nu ikväll kommer jag ta mig en bit choklad med en kopp te som sällskap för 6 poäng å därmed fullpott för idag på 24 poäng =)

Träningsmässigt har d bara blivit vardagsmotionen för 3 bonuspoäng men d e bättre än ingenting alls =)

Totalt: 24 poäng
Tränat: 3 bonuspoäng
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: 16 st

Bingaling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar