Summa sidvisningar

måndag 30 maj 2011

Dag 129

Måndag, härliga måndag eller hur e d nu man säger? Nja, kanske inte riktigt nej.... Detta började som en bra måndag men sen blev d en sån där riktigt måndagsaktig måndag....
Kan ju börja från början, vi skulle lämna in pappas bil till verkstaden eftersom startmotorn krånglar så innan vi gjorde detta tog jag chansen att åka in till Maxi för att kolla om jag fick pengar tillbaka från i torsdags då jag köpte en marinerad ytterfilé som hade kort datum utan att vara märkt å tack å pris fick jag dubbla pengarna tillbaka =) Sen pkte vi förbi Glumslöv då jag ville ta tillfälle i akt att ta en kompis mammas ord på allvar. Hela storyn var att igår då jag bakade mina äpple å kardemumma muffins skrev detta på fejjan. Min kompis mamma C kommenterade: du vet var min brevlåda bor... Jag svarade på skämt: jupp, ska jag posta en muffinjävel till dig? Ja tack svarade hon. Sagt å gjort tänkte jag =) Dock valde jag att själv agera post/expressbud å fixade iordning. Frågade min kompis om hennes kära mor var hemma under eftermiddagen å hur jag skulle kunna smyga ner muffins i hennes brevlåda. Fick bra hjälp å så här blev d:
Denna fina påse avlämnade jag åt herrn i huset som var i full färd å klippa gräset =) Dock hade vi bråttom så hann inte stanna nån längre stund men lämnade två leende människor bakom mig vilket alltid e skoj =)
Sen åkte vi för å lämna bilen å d var här måndagsaktiga måndagen slog till.... Lång story kort så glömdes Andreas husnycklar kvar i bilen å d kom jag på då jag stod utanför vårt hus.... Mina nycklar? Ja de hade jag vart duktig å lämnat hemma å jag hade dessutom vart så duktig att jag kom ihåg å låsa altandörren.... Så jag tog tillfälle i akt å motionera, motionerade mig hela vägen upp till mina föräldrar där vår extranyckel finns. Satte mig där å filosoferade å väntade på Andreas å jycken som efter bus i rastgården var snälla nog å åkte in till min bror i Helsingborg för å hämta hans nyckel till våra färldrars hus så vi kunde få tag i vår extranyckel.... En riktig pärs har d vart men, jag klaga inte direkt, efter lite McGyver lösningar så:
Sittplats i svalkande skugga.
Mitt sällskap...... Myror..... Dessutom så var jag ju självfallet jätte kissnödig då jag kom dit å ingen granne hemma, kunde heller inte sätta mig i nån buske pga tätbegyggt område.... Till sist fick en gammal vattenkanna jag hitta samt vårt lilla "skjul" kompensera å jag tyckte d var en smakfull lösning på problemet som dessutom var lättstädat efteråt....

Matmässigt har d gått bra idag. Frulle blev:
4 knäcke där 2 var med saltrulle å gurka å 2 med ägg å kaviar =) Detta blev 9 poäng å strax innan vi åkte vid halv 4 tiden åt jag 4 knäcke till med makrill i tomat för 5 poäng och nu när vi äääääntligen kom hem blev d förljande till middag:
Nötfärs som jag stekte i pannan, skulle blitt pannbiffar men jag orka inte =) Färsen blev 3 poäng, potatis 2 poäng, majs 1 poäng. Såsen e bara vatten redd med lite mjöl samt fond å stekt lök. 1 poäng för såsen ger en totalsumma på 7 poäng som ger mig 21 poäng so far idag å nu ikväll tänker jag ta mig en kopp te samt 2 muffins för 5 poäng som ger mig en totalsumma för idag på 26 poäng.

Träningsmässigt får jag kompensera lite, det blev aldrig 7 bonuspoäng igår utan d blev 3 istället. Idag har det blivit 2 promenader på totalt 50 min som ger mig 5 bonuspoäng för idag vilket jag känner mig väldigt nöjd med. Nu ikväll kommer jag å knata ut med jycken på en runda för 1 bonuspoäng samt lite styrka på det för 1 poäng så totalsumman för idag kommer landa på 7 bonuspoäng.

Totalt: 26 poäng
Tränat: 7 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 10 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 30 bonuspoäng

Chillevippen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar