Summa sidvisningar

torsdag 5 maj 2011

Dag 103

Då hade vi onsdag å det har varit en lugn å skön dag hemma =) Började lugnt med tv å lite tid framför datorn å sen så kom goaste Kristin J förbi för en god kopp te å en pratstund vilket var super mysigt! Utöver det har d inte skett så mycket, jo diskmaskinen har fått ge skäl för sitt namn idag samt tvättat 2 maskiner tvätt å rymt undan lite här hemma så d ska bli smidigare å städa på fredag eller kanske lördag, har ej bestämt vilken dag d blir...

Matmässigt har d varit en bra dag, frulle blev en skål special K med mjölk samt en kopp te för 5 poäng, sen blev d 4 knäcke med kalkon å gurka för 6 poäng. När Kristin kom så bakade jag muffins med massa stora å goda blåbär i =)
1 muffins e 2,5 poäng så under vår fika blev d 2 koppar te samt 2 muffins för 7 poäng =)
Kvällens middag blev ett litet hopplock ur kylen, har massa mat i frysen men ville använda upp d som fanns innan jag ska handla i morrn =)

Kokade alla morötter som va kvar å som höll på å bli för gamla, potatis, fräste lite lök å svamp i lite smör samt en burk makrill i tomat å lite senap. Jag va sugen på den lufttorkade skinkan i kylen men d fanns inte tillräckligt av den för att jag skulle få den protein jag behöver för dagen så Andreas fick ta den då han inte e så glad i makrill i tomat =) Kvällens middag blev 6 poäng å sen nu ikväll blev d 1 liten muffin för 2 poäng vilket ger mig en totalsumma på 26 poäng för idag =)

Träningsmässigt har d vart helt ok, mina promenader med Morgan blev 1 bonuspoäng, städningen här hemma gav 1 bonuspoäng å nu ikväll har jag å MOrgan vart ute på en 25 min tur där 10 min bestod av uppvärmning å nedvarvning å 15 var powerwalk å jogging. Fy fan vad jag har dålig kondis =( Tror av de 15 min av aktivitet så joggade jag kanske 3/4 min uppdelat på 2 gånger.... USCH! Men visst, e inte så konstigt egentligen, jag väger ju en hel del vilket gör att d blir tyngre för mig å jogga samt har knän som inte e i d bästa skick, jag röker plus inte rört mig ordentligt på över 1 år så.... Men ikväll formade jag mitt första träningsmål som komer bli att den runda jag gick/jogga ikväll borde ta ca 10 min att jogga fram å tebax så mitt första mål kommer bli att jag ska orka jogga halva den biten i ett sträck. I morrn blir d "vila" vilket betyder att jag bara kommer ta nån längre promenad med jycken i lugnt tempo och på fredag blir d simning men på lördag ska jag ut å powerwalka/jogga! Förhoppningsvis så fixar jag å jogga halva biten av mitt mål.... Efter min runda blev d lite situps osv vilket ger mig 2 bonuspoäng å en totalsumma på 4 bonuspoäng för idag =)

Totalt: 26 poäng
Tränat: 4 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 16 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 19 bonuspoäng

Bazinga folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar