Summa sidvisningar

måndag 23 maj 2011

Dag 122

Då hade vi måndag, en lagom sleten måndag... Började bra med promenad å mys hemma då vi endast hade eftermiddagslektion =) I skolan var d halvfart som gällde, var peppad då jag kom dit men d tog mystiskt nog fort slut... Hmm konstigt? Jaja, halvsegade oss igenom vår sista gruppuppgift i logistik som jag själv tycker känns halvfärdig så vi tar d sista i morrn =)
Utöver d har dagen gått åt till att bara vara å njuta av d fina vädret!
Ytterligare en rolig sak var att jag vägde mig på morronen å då visade vågen 102,1 kg!!!!! Snacka om att kvinnoproblemen sakta börjar lätta =)

matmässigt dårå, började som vanligt dagen med en frulle på 5 poäng som bestod av mina älskade special K samt en kopp te. Dagen rusade förbi å jag glömde lunchen som jag intog hemma hos mamma vid 17 tiden istället =) Då blev d makrill i tomat med 4 knäcke för 5 poäng samt 3 koppar kaffe för 1,5 poäng och jag fick även en liten bit makrill som mamma hade stekt för 2 poäng =) Det blev även en bonus hemma hos mamma å pappa:
HUBBABUBBAR!!!! Mums!
Väl hemma så var d dags å laga lite middag som blev:
Stekt chorizo (9% fett) samt en bakpotatis. Till det en grönsallad med majs som då blir 1 poäng, sås gjord på lite lättfil, Johnnys senap, liten skvätt oyster sauce, salt å peppar för 1 poäng, korven 4 poäng å potatisen 2 poäng så totalen blev 8 poäng =) Hittills idag har jag 21,5 poäng så nu ikväll blir d en kopp te samt en muffin för 3,5 poäng som ger mig en slutsumma på 25 poäng å så spar jag 1 poäng som hamnar i bonuspotten =)

Träningsmässigt har d vart en väldigt bra dag, det har blivit lite diverse promenader som totalt gett mig 5 bonuspoäng. Jycken var med på 2 av de lite längre promenaderna som även innehöll bus med hundkompisen Mackie =)
Å så här trött blir man då =) Lille skrutten..... Helt däckad i duschen som va svalaste platsen i lägenheten då vi kom hem. Inte lätt å motionera med matte när d dessutom e lite varmt.... Dock var jag snäll å inte tuffa på i värsta tempot utan tog d lugnt men ändå blev man trött *hehe*
Hemma sen blev d även lite styrkeövningar i 15/20 min under tiden jag körde bakpotatisen i ugnen, även kallat multitasking =) Jag fick 1 bonuspoäng för min lille styrkestund som ger mig en totalsumma i träning på 6 bonuspoäng å som blir totalt 7 med mitt poäng från dagens konsumtion.

Totalt: 25 poäng
Tränat: 6 bonuspoäng, 7 totalt med mitt extra från maten
Tränat totalt denna vecka: 12 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 23 bonuspoäng

Hopp å tjoschweppes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar