Summa sidvisningar

onsdag 18 maj 2011

Dag 117

Då hade vi onsdag å idag har jag vart helt ledig å därmed har d blitt mys hemma i lugna vrån, jag inledde dagen med att plugga till den jävla engelska tentan vi har i morrn... Får se om d gett resultat....
Fram emot eftermiddagen kände både jag å jycken att vi bara måste ut å röra på oss lite! Så jag satte igång middagen som ändå skulle puttra 2 timmar å så begav vi oss ut på långpromenad å jag hann med en hel del smått å gott efter promenaden med. Exempel på det var att jag fick tränat lite hemma, skalat potatis, koka potatis, bakade muffins samt hann med å duscha innan allt var klart å jag bara kunde sjunka ner i soffan med en god tallrik mat =)

Matmässigt så starta jag som vanligt med special K å te för 5 poäng å när d närmade sig lunch så slängde vi ihop denna kreation:
Stekt chorizo med 9% fett, äggröra på 2 ägg, 1 tomat, lök, ruccola samt gräslök =) Mycket gott å detta blev 8 poäng.
Kvällens middag blev en riktig söndagsklassiker:
Fransyska som fått koka i lite över 2 timmar i rödvin å lite vatten samt kryddor å fond, kokt potatis, morötter som kokat med fransyskan samt en sås gjord på 1 förpackning 5% grädde, viltfond samt spadet från fransyskan. Hiiiiiiiiiiiiiiimmelskt gott! Denna portion blev 7 poäng å d smaka verkligen =)
Hittills idag har jag då 20 poäng så nu ikväll kommer d bli 2 muffins som ger mig 5 poäng å därmed 25 poäng för idag =)
Baka muffins, det blev banan å blåbärsmuffins, så går d då man ska ta slut på det sista man har =) Eftersom bananen e poäng, fast ja... 1 poäng fördelat på 15? Känns som d blir plus minus noll i slutändan så jag behåller d vanliga som e 2,5 poäng per muffin =)
Träningsmässigt har d också vart en bra dag idag =) Gick på långpromenad med jycken på 1 timme å 10 min som gav mig 7 bonuspoäng samt jag träna lite hemma med mina egengjorda hantlar samt situps å lite sånt för 1 bonuspoäng så 8 för idag =)

Totalt: 26 poäng
Tränat: 8 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 17 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 18 bonuspoäng

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar