Summa sidvisningar

söndag 22 maj 2011

Dag 121

Då hade vi ny vecka, vecka 18 inleder vi nu! Det har varit en bra dag idag, har fått städat klart det sista jag hade kvar, dock inte putsat de fönster som e kvar men men =) E inte min favorit direkt d där med å putsa fönster men nu e d så pass lite kvar att jag säkerligen hittar energin å göra d i veckan. Jag ska ju plugga inför min logistik tenta, även kallad: sista tentan innan sommaren! SÅ med tanke på mängden plugg framför mig så kommer de där fönsterna säkert skina =)
Annars så har d vart en lugn dag, men helgen som helhet har nog vart min mest produktiva ever... Här kommer vad jag åstadkommit denna helg:
Har ändrat om lite eftersom Morgan älskar sin bur så fick den stå framme å hans BIA bädd fick flytta in i sovrummet vid sidan om min sida av sängen =)



Matmässigt har d också gått bra, frulle idag blev:
Special K med skivad apelsin, te, 2 knäcke med skinka å smör samt ett äpple =) Detta blev 8 poäng å väldigt gott!
Efter jag hade städat klart förberedde jag inför middagen å för att knata iväg i regnet med jycken som var så fruktansvärt uttråkad att jag fick dåligt samvete.... Innan jag begav mig blev d en fika:
2 muffins å en kopp te för 6 poäng =)
Jag å jycken knata iväg å destinationen var hans version av Disneyland, hem till mina föräldrar =) Där blev d en kopp kaffe för 0,5 poäng =)
Husse ringde å beklaga sig, han var huuuuuuuuuuuuuungrig så vi knata hemåt igen jag å jycken för å laga middag:
Blev en festmåltid bestående av stekt potatis, stekt lök, bacon å min version av grekisk sallad =) Mycket gott å detta blev i poäng: potatis 3 poäng, bacon 3 poäng, löken 1 poäng, fetaosten 1 poäng å majsen 1 poäng så totalt: 9 poäng. Hittills idag har jag då 23,5 poäng å nu ikväll kommer jag at 1 muffin å en kopp te för 3,5 poäng så jag totalt hamnar på 27 poäng å därmed utnyttjar ett bonuspoäng =)

När d gäller träning så har jag som sagt storstädat badrummet som tog mig 2 timmar..... Å där skrapade jag ihop 3 bonuspoäng =) Sen så har jag promenerat med jycken för 3 bonuspoäng idag så totalt 6 bonuspoäng som blir 5 efter jag utnyttjat 1 bonuspoäng =)

Totalt: 27 poäng
Tränat: 5 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 5 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 30 bonuspoäng

Då tar vi d roliga för idag...

Resultat!!!!!

Vikt: 102,4 kg
Minskat: 1 kg
Minskat totalt: 11,8 kg

Mått i midja: 118,5 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 11 cm

Kvar till delmål 3, deadline ASAP: 3,4 kg
Kvar till delmål 4, deadline dag 163: 12,4 kg =)

Har valt att satsa allt jag har på att nå delmål 3 tills den 10 juni å jag ska då kunna ha mina nya brallor,  förhoppningsvis går d vägen =) Planen inför kommande veckor numera blir att efter alla mina promenader så SKA jag klämma in ett styrkepass så jag får litta muskler på kroppen som kan bränna mer fett. Utöver detta kommer jag försöka minska mina portioner lite å det jag kommer ta liiite mindre av e kolhydrater å hellre fylla ut om jag inte blir mätt med grönsaker å frukt. Planen e även att i alla fall 2 gånger i veckan så ska jag promenera till Råå å tebax vilket blir ca 2 timmars promenad så jag får fart på mina bonuspoäng som även denna vecka kommer ligga på 35 bonuspoäng som mål.
Nu e d full fart framåt! 10 juni e min nya deadline å det e 3,4 kg kvar som ger 1,13 kg per vecka vilket jag tycker jag borde fixa.... Har ju haft turen å landa på 1,2 å 1,0 nu två veckor i sträck när d vart 0,8 som mest innan.... Får hålla tummarna helt enkelt samt träna som en gnu =)

ADIOS!

2 kommentarer:

  1. WOW!!! 12 kg! helt galet mycket! Vad duktig du är. Ta nu en titt på hur mycket 24 Milda-paket är nästa gång du är i affären... =) Det måste va jättekul att få på sig mindre kläder. Jag ahr börjat jogga nu med och cykla, utöver Boxen så förhoppningsvis kommer jag i mina gamla sommarjeans snart. More power to us!

    SvaraRadera
  2. Tack Monica =) Jupp, more power to us! Fixar du lätt gumman =) Förhoppningsvis når jag mitt mål som 2 siffrig tills Emmas fest den 10 juni å då kommer d kännas så jävla skönt! E liksom den kullen jag ska ta mig över, kommer jag bara ner till 2 siffrigt igen så kommer d bli en helt annan känsla i kroppen... Nu känns d som jag e på gång igen istället för att st¨å still som jag gjorde ganska länge =)

    SvaraRadera