Summa sidvisningar

måndag 16 maj 2011

Dag 114

Då hade vi söndag å trots jag va uppe med tuppen (om nu tuppen tar sovmorgon vill säga) klockan 09:15 =) Efter litta mys i soffan så blev d förberedelser inför dagen som skulle gå i konfirmationens tecken. Min ksuin Erika skulle nämligen konfirmeras idag så därmed åkte jycken in i duschen för å bli ren å fin inför fest =)
Utöver d har d inte hänt så jäkla mycket idag, e dock väldigt stolt över mig sj idag vilket ni snart blir varse om =)

Matmässigt kan vi ta frulle som jag gjorde stor då vi redan skulle bege oss mot Eslövs hållet vid halv 2 på eftermiddagen. Jag gjorde 4 knäcke, 2 med varmrökt lax å 2 med skinka, en kopp te samt en skål special K som totalt blev 11 poäng =)
Hos min kusin blev d buffe med diverse kallskuret å d blev 2 portioner med pastasallad, marinerad fläskfil´2, kyckling, melon, sallad å en liiiiten klick potatissallad. Även en liten bit tårta slank ner samt 2 koppar kaffe å 2 glasd vitt vin =) Väldigt gott! Efter lite research här hemma så landar jag då på 4 poäng för pastan, 3 för potatissalladen, 3 för köttet, 1 poäng för kaffet, 4 poäng för vinet å 4 poäng för tårtan ger mig 30 poäng. Sen blev d 1 glas vin till nu ikväll samt 2 koppar kaffe som då blir 33 poäng. Känner mig nöjd med dagen trots överkonsumtion för det gjordes med eftertanke hela tiden =)
Lite bilder från eftermiddagen:
Sist en bild på den glada konfirmanden =)

Träningsmässigt e den bit som gör att jag blir lite stolt över mig själv =) Efter vi kommit hem så valde jag att åka upp till mina päron för att sedan ta långpromenad hem för å motionera bort allt onyttigt som åkt ner i magen idag =) Det slutade med 1 timmes promenad i rask takt som ger mig 6 bonuspoäng samt en kvarts styrketräning som ger mig 1 bonuspoäng så totalt 7.

Här ser ni mina egengjorda hantlar *hehe* 2 st 1,5 liters flarror med vatten i =) Funka kanoners!

Dessa bonuspoäng jag jobbat in blir ju indirekt förbrukade med tanke på vad jag ätit å druckit idag så totalt sett kan man säga att jag haft 33 poäng att konsumera inklusive mina bonuspoäng å vad blev min totalsumma? Jo 33 poäng vilket betyder att jag ligger + - 0 =) Blir upplyft å taggad inför veckan plus man känner en slags lugnande känsla att min hjärna äntligen kopplat dens tankar om vad jag borde göra för å ha ett sunt liv med att faktiskt göra det =) *duktig idiot* =P

Totalt: 33 poäng
Tränat 7 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 0 (förbrukade mina bonuspoäng som jag fått idag)
Lvar å träna denna vecka: 35 bonuspoäng

Då tar vi resultat!!!!!

Vikt: 103,4 kg
Minskat: 0,8 kg (med tanke på att jag egentligen vägde 104,6 förra veckan så d ska egentligen va 1,2 kg minus vilket blir lite roligare)
Minskat totalt: 10,8 kg

Mått i midja: 118,5 cm
Minskat: 1 cm denna vecka
Minskat totalt: 11 cm

Kvar till delmål 3, deadline ASAP: 4,4 kg
Kvar till delmål 4, deadline dag 163: 13,4 kg =)

Har valt att satsa allt jag har på att nå delmål 3 tills den 10 juni, förhoppningsvis går d vägen =) Planen inför kommande veckor numera blir att efter alla mina promenader så SKA jag klämma in ett styrkepass så jag får litta muskler på kroppen som kan bränna mer fett =) Planen e även att i alla fall 2 gånger i veckan så ska jag promenera till Råå å tebax vilket blir ca 2 timmars promenad så jag får fart på mina bonuspoäng som även denna vecka kommer ligga på 35 bonuspoäng som mål.
Night night all =)

2 kommentarer:

  1. Well done! Var bombsäker på att du skulle gå ner ordentligt denna veckan. Hade det på känn! Fina hantlar... Hahahahahahahahahahaha!!!
    (Rusta har faktiskt hantlar för under 100 kr per par, ska själv köpa ett par nästa gång jag får pengar. =))

    SvaraRadera
  2. Tack Monica, ja visst var de snygga? Kosta gratis å blir jag less på dem kan jag bara panta dem =)Får se om jag köper hantlar.... Känns lite onödigt även om de inte kostar mycket ifall jag nu lessnar så ligger de bara å samlar damm nånstans... Får se, kanske jag köper då jag kommit en bit på väg med muskelbyggandet så jag behöver nåt tyngre än vad t.ex 2 st 2 liters flarror kan ge mig =)Kände igår att jag måste komma igång med just träning av muskler i hela kroppen, blir i princip bara benen å kanske liiite rygg å mage då jag promenrerar medans armar, skulderblad osv inte får samma träning å för å kicka fart på viktnedgången så behövs ju muskler =)

    SvaraRadera