Summa sidvisningar

söndag 22 maj 2011

Dag 120

Då hade vi lördag å denna lördag har gått i städandets tecken, milt sagt.... Har nämligen inte gjort så mycket mer idag faktiskt...

Dagen började med en frulle som bestod av:
Te, special K, äpple å en muffin =) Detta blev 7,5 poäng å strax efter detta startade mitt städmarathon =) Jag hade satt mig fan på att i princip köra en flyttstädning av lägenheten även om vi inte ska flytta... Ville liksom ha nån form av gignatisk rengöring så jag vet att här e fresh =)
Vid 17:30 tog jag en paus för å käka 4 knäcke med smör å skinka för 6 poäng innan jag fortsatte å jag kasta först in handduken 20:30.... Då hade jag hållt på i hela 7 timmar! Jag fattar inte vart tiden tar vägen för mina städningar tar alltid lång tid å då har vi bara 56 kvadrat här hemma.... Jaja, jag var noggrann i alla fall plus jag ahr även putsat fönster! Så det har ju vart en hel del å göra, samtidigt har jag kört 3 maskiner tvätt, 2 maskiner disk, dammsugat sängen inklusive bäddmadrassen plus tvättat våra kuddar å täcken så ikväll blir d till å krypa ner i en riktigt go å ren säng med nya sängkläder =) Finns ingen bättre känsla än å krypa ner när allt e nybäddat, nystädat å man själv nyduschad =)
I alla fall, när jag tatt en dusch hjälpte Andreas mig med middagen genom att skala potatis å koka den, sen så stekte jag fläskkotletter å kvällens middag blev därmed:
Fläskotletter, kokt potatis, sås samt en egengjord grekisk sallad med fetaost (glömde majsen men den kom efter jag tog bilden å palla inte ta en ny....) Detta blev: 2 poäng för potatisen, 2,5 för köttet, 1 poäng för fetaosten, majsen å såsen (vardera) så totalt 7,5 poäng å väldigt gott!
So far idag då har jag 21 poäng, kan lägga till 1 poäng för matfettet jag stekte köttet i så 22 poäng. Så nu ikväll har jag tatt mitt kvällsfika:
1 kopp te samt 2 muffins för 6 poäng å därmed har jag 28 poäng för idag. Valde å utnyttja lite bonuspoäng eftersom jag vart så pass duktig idag =)
Foto på vår vackra lägenhet kommer i morrn då jag blir helt klar, blev pinsamt nog inte klar idag.... Helt otroligt att d har tatt sån tid egentligen, skulle tro jag handskurat eller nåt men men.... Allt e i princip klart, det jag ska göra i morrn e att ta kylskåpet, rensa å torka ur det, putsa 3 fönster (de sista som e kvar, 1 litet samt 2 vanliga) samt att skura badrummet. Har redan dammsugit samt moppat överallt men jag orka bara inte skura toan å vasken samt duschen så d får jag ta i morrn. När d e klart e alles klaaaaaaaaaaaaaaar =)

Träningsmässigt har jag vart grym idag *haha* räknar 2 bonuspoäng i timmen eftersom jag inte aktivt städar hela tiden, ibland stod jag still å sortera osv men med 2 bonuspoäng per timme landar jag på 14 bonuspoäng för idag =) Värsta marathon jag kört för sjutton.... Detta ger ju mer än mina 2 timmars promenader till Råå å tebax..... Jaja, skönt å ha d gjort i alla fall för nu behöver jag inte ta lika noggrannt nästa gång vilket betyder en snabbis =) Dessutom har jag vart ute å knatat med jycken för 1 bonuspoäng så slutsumman blir 15 bonuspoäng!

Totalt: 26 poäng (utnyttjat 2 bonus så totalen e: 28 poäng)
Tränat: 13 bonuspoäng (utnyttjat 2 st från mina 15 för dagen)
Tränat totalt denna vecka: 37 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 0!!!!! Till å med 2 extra utöver vad jag egentligen skulle tränat/rört mig för =)

Happy svintoday everybody =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar