Summa sidvisningar

måndag 16 maj 2011

Dag 115

Då hade vi månadg som även blev en plugga hemma-måndag =) Inte gjort mycket idag, bara plugg plugg plugg.... Hoppas d ger nåt.... Slets mellan att gå på lektionen idag å att stanna hemma... Egentligen kan det översättas till ett val mellan att fjäska kontra få kvalitetstid till å plugga..... Svårt val eller? Nej, stanna hemma =)

Matmässigt så har d vart en bra dag, vi startade med en frulle som bestod av d gamla vanliga, special K med mjölk samt en kopp te för 5 poäng.
Lunchen idag blev:
Chorizo korv som jag stekte i pannan, 4 knäcke, lite senap samt 1 tomat =) Detta blev 7 poäng å mycket gott!
Sen gick jag på en liten promenad å landade hos mina föräldrar som snällt passat jycken så jag kunde få plugga ifred, annars e där en viss Morgan som gärna vill hjälpa till å d slutar alltid med att han sätter sig bredvid en å piper missnöjt när han tycker jag gett all min kärlek till mina papper istället för honom =) Hos mamma blev d 2 koppar kaffe för 1 poäng å efter att jag å jycken kommit hem relativt torra ställde jag mig i köket tillsammans med Andreas för å göra middag:
Det blev en efterlängtad klassiker =) Köttbullar med potatis å gräddsås =) Förvånandsvärt nog så blev d inte så dyrt i poäng som jag alltid trott, hela denna portionen blev nämligen bara 7 poäng (6 utan majsen i salladen) Köttbullarna består av 20 g köttfärs å 90 g köttfärs är 3 poäng så jag får ta hela 4,5 st =) Potatis 2 poäng, gräddsåsen gjorde jag på vanlig matlagningsgrädde med 5 % fetthalt å där är 1 dl (eller ja 100 g enligt förpackningen) 0,8 poäng som jag avrundar till 1 poäng =) Grädden smaksatte jag med lite viltfond samt brynt schallottenlöksfond, soja samt salt =) Mycket, mycket gott!!!!
Nu ikväll blev d en stor kopp te samt 1 muffin för 5 poäng, detta ger mig en totalsumma på 25 poäng så det sista poänget hamnar på mina bonuspoäng =)

Träningsmässigt har jag tatt d lugnt idag, har blivit 2 promenader för ca 45 min vilket ger mig 4 bonuspoäng samt det poänget jag inte ätit för på min dagliga ranson ger 5 bonuspoäng totalt för idag =) Funderade på å köra lite styrkeövningar men valde å låta kroppen vila idag, blir i så fall i morrn tänkte jag.

Det var d hele för idag gott folk!

Totalt: 25 poäng
Tränat: 5 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 5 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 30 bonuspoäng

Tuddeluuuuuuuuu TUDELEI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar