Summa sidvisningar

söndag 8 maj 2011

Dag 106

Då tar vi lördagen, denna dag började fruktansvärt tråkigt... Fick se d under fredagen via fejjan å denna dag fick jag vetskap via telefon att två goda vänner (som e ett par för övrigt) miste sin lilla knodd denna sorgens dag... Deras lilla "bebis", deras hund å bästa vän å deras allt åkte in akut för problem med ett inre organ igår å idag avled han.... Inte alls gammal å ja, aldrig kul att börja dagen med tårar å ett tungt hjärta för all kärlek, allt mitt stöd, allt jag bara överhuvudtaget kan ge dem skickar jag. Känner mig så hjälplös eftersom d finns absolut ingenting jag kan säga eller göra för att lindra deras smärta å sorg just nu.... Jag vet själv hur det känns, för ca 13 år sedan tog jag farväl av min bästa vän å sen den dagen har jag inte varit "hel", när hon dog, dog en del av mig med henne.... Även fast Morgan reparerat lite så finns där fortfarande en del av mitt hjärta som får mig å gråta lika mycket idag som den dagen hon dog trots det gått 13 år sen dess.... Så jag förstår hur de känner sig just nu å den smärtan önskar jag inte ens min värsta fiende, alla som läser min blogg osm själv haft en bästa vän, en "bebis" förstår vad jag talar om. Väntar på att d ska få gå några timmar innan jag skickar ett sms till dem... Usch ja.... Lördagen kunde vart allt annat än vad d blev, en sorgens dag så på kvällen:
Tändes ett ljus för lilla knodden som fick lämna oss alldeles för tidigt... Visst, varken jag, Andreas eller Morgan fick chansen att lära känna denna lilla galna jycke ordentligt, speciellt inte Morgan =) Morgan var rädd för honom tyvärr men där fanns ehla tiden en liten nyfikenhet hos vår lilla skrutt. De andra i rastgården kände honom väl å jag håller med dem, det var i princip omöjligt att inte älska denna hjärtekrossare, trots hans små egenheter som ibland gav honom problem =) Kärleken som han gav alla i hans närhet gick inte att ta miste på å hans husse å matte kommer ha en tuff tid framför sig, men som de själva säger, de tar det en dag i taget. Vi tänker på er å jag har sagt d förr men vi finns här för er om ni nånsin behöver något, natt som dag! Vila i frid Zorro...

Matmässigt denna daggick d bra =) Frulle blev en skål special K med mjölk samt te å en muffin för 7,5 poäng å sen som middag blev d fiskgratäng =)

10 poäng för denna portion, mycket gott =)
Sedan på kvällen blev d en kvällsfika:

Detta blev 7 poäng vilket ger mig en totalsumma på 24 poäng vilket känns bra. Blev inte så mycket mat denna dag då jag kom upp vid halv 2 på eftermiddagen då jag somna halv 6 på morronen =)

Träningsmässigt var d en superdag! Jag, Andreas å vår lilla skrutt promenerade till Råå å hem igen, en promenad på 12 bonuspoäng å resulterade i en trött jycke =) Promenaden tog 2 timmar å 20 min å här kommer den i bilder:

Andreas hitta en lekplats....

Som ett litet barn.... =)
I Råå strosade vi bland bryggor å båtar å vi hitta Morgans egna båt =)

En blöt men lycklig vovve som väntar på godis efter att ha jagat måsar =) Han blev dock överraskad att trots lågvatten va d ganska djupt ibland *haha*

Helsingborg å Råå i skymning =)

Totalt: 24 poäng
Tränat: 12 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 17 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 13 bonuspoäng, hinner inte ikapp men inte illa pinkat =)

Banana DONE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar