Summa sidvisningar

tisdag 24 maj 2011

Dag 123

Då hade vi tisdag å d har vart en liknande dag som den kära måndagen =) Vägde mig idag med, mest för nyfikenhets skull, vågen i badrummet har blivit en ögontjänare som nog vill boosta mitt ego.... Visar alldeles för bra siffror så jag vägde mig på nintendot också. Vågen visade nämligen oavsett hur många gånger jag vägde mig, 99,nånting så på nintendot blev siffran 101,8 =) Inte fy skam d heller, men anade ugglor i mossen för 2 kg på 1 dygn? Nja, då har jag nog mask eller nåt om d e sanningen..... Annars har d vart en lugn dag, fortsätter min nya vana att försöka plocka undan å hålla d så städat jag bara kan så länge som möjligt å idag e dag nr 3 å so far so good =) Utmaningen e att hålla detta beteende mer än 14 dagar för jag har vart duktig på detta förr, men d spricker efter typ 5 dagar..... Annars så har d vart softish hemma på förmiddagen å logistik lektion på eftermiddag. JO! En sak till har hänt idag som fick mig att nästan svimma vid datorn i skolan:
Fick tentasvar på engelskatentan inom området supply chain managment samt transportkunskap å ja, chockerande nog tryckte jag in ett VG med 88%! Hade tippat på som bäst kanske 77, max 80% om jag nu fattat tentan rätt då jag tyckte den va busenkel.... Ni som känner läraren vet att hon inte direkt gör saker lätt för oss i klassen så man blev lite skraj man totalt missuppfattat tentan eftersom den kändes så lätt *haha* Men men, glad å nöjd var jag!

Matmässigt har d vart en bra dag, började dagen med min vanliga frulle på 5 poäng, special K å te, men från å med i morrn blir d ändringar, jag e nämligen rädd jag inte får i mig nog med protein så jag ska ta bort 1 dl flingor å lägga till 1 kokt ägg.
Lunchen blev 4 knäcke med makrill i tomat för 5 poäng samt 2 koppar kaffe senare på kvällen då jag hämta jycken hos mamma å pappa =)
Hemma blev d rester som middag:
Fläskkotletter för 3 poäng, stekt potatis å lök för 4 poäng, majs 1 poäng å fetaost för 1,5 poäng som ger mig en totalsumma på 20,5 poäng för idag. Nu ikväll blir d mitt älskade kvällsfika bestående av te å 2 muffins för 6 poäng som ger mig en totalsumma på 26,5 bonuspoäng för idag =) Väljer att inte kompensera mitt halva poäng, känns onödigt för så pass lite, e min "överkonsumtion" 1 poäng eller mer känns d viktigare å ta d med i beräkning för 0,5 poäng motsvarar 5 min rask gång så d e easy peasy =)
Bakade muffins nu ikväll som blev med jordgubbar:
MUMMA!

Träningsmässigt ser dagen idag nästan likadan som gårdagen, började med en 25 min frisk promenad med jycken för å lämna honom hos min käre mor som redan sov då hon jobbat natt, promenaden gav mig 2,5 bonuspoäng. Sen har d blivit diverse småpromenader under eftermiddagen för 1 bonuspoäng samt dä vi skulle knata hem blev d en 15 min promenad för 1,5 bonuspoäng så totalt blev d 5 bonuspoäng för idag =)

Totalt: 26,5 poäng
Tränat: 5 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 17 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 18 bonuspoäng

Tjillevippen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar