Summa sidvisningar

tisdag 10 maj 2011

Dag 109

Så då hade vi tisdag å denna dag har gått i logistikens tecken.... Började dagen lite fel, innan jag ens satt min fot i klassrummet var jag på så jäkla sjukt dåligt humör... Förbannad å lessen å allmänt less på allt av nån anledning... Vet inners inne anledningen men det spelar ingen roll numera. Innan jag ens fått en chans att förstå å komma in i uppgiften vi hade framför oss ville jag bara gråta, säga åt min grupp att stryka mig från denna uppgiften å så fick jag helt enkelt kompensera d på egen hand.... Men tack å lov så tvingade jag mig till att i alla fall försöka å allt eftersom kom självförtroendet tillbaka å med det, mitt glada humör igen =) Så vi blev mirakulöst klara med allt innan klockan ens hade slått 13 vilket var grymt skönt!
Reflekterade lite över hur snabbt våren kommit, den måste liksom bara få fäste... Tog en bild på en buske som jag vet jag tatt en bild på tidigare när knopparna precis börja komma å tänkte d vore skoj å jämföra =)

Denna bilden tog jag i slutet på mars å där kan man precis skymta nån enstaka knopp å här kommer en bild tagen idag på samma buske:

Jag lsutar alldrig faschineras av hur naturen funkar =) Först känns d så trögt där i mars men så fort värmen får fäste *BOOM*
Matmässigt har d gått bra, frulle blev mina kära special K med mjölk samt en kopp te för 5 poäng å lunchen blev gårdagens middag på 8 poäng. Efter skolan åkte jag hem till mamma å pappa där d även blev middag, faktiskt samma som jag själv hade lagat dagen innan *haha* mamma blev sugen =) Så middagen blev 8 poäng samt en kopp kaffe.
Nu ikväll blev d 2 knäcke med smör å ost å en kopp te för 4 poäng samt en apelsin. Det ger mig en totalsumma för dagen på 25 poäng. Hmm börjar bli lite svårt å komma upp i poäng märker jag, visst inget fel med d men ja, känns konstigt =) Så under veckan vet jag att jag vid minst 2 andra tillfällen bara käkat 25 poäng så d blir 3 extra poäng hittills denna vecka å dem tänker jag sätta på mina bonuspoäng. D lär nämligen behövas för på fredag blir d grillfest/födelsedagsfest för min goda vän Emma å på söndag står konfirmationsfest på schemat så d lär behövas extra poäng!

Träningsmässigt har d också gått helt OK för idag, har blivit lite diverse promenader som tillsammans ger mig 3 bonuspoäng och med de 3 överblivna poängen denna vecka så blir det 6 bonuspoäng =)
På tal om träning å att röra på sig, när jag kom hem från skolan å skulle hämta jycken så blev jag mött av denna lilla piggelin:
Här har vi en trött vovve! E inte lätt med sommarvärme redan nu å på det en massa bus å motion som d alltid blir hos mormor =)
Totalt: 25 poäng
Tränat: 3 bonuspoäng (+ mina 3 överblivna) blir 6
Tränat totalt denna vecka: 17 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 18 bonuspoäng

"Jag tycker om att vara lång, pling plong!" (citat eller ja, del av en liten sång som Lasse Berghagen  sjöng i en av sina första intervjuer då han blev ihop med Lill Babs)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar