Summa sidvisningar

söndag 1 maj 2011

Dag 100

Så då rundar vi ytterligare en milstolpe, shit jag har hållt på i 100 dagar!!!! Dock har jag inte alls kommit så långt som jag hade hoppats på =( Hade liksom mina förhoppningar på att väga i alla fall 2 siffrigt men men, 10 kg, 10 cm och minus 2 byxstorlekar får jag helt enkelt nöja mig med =) Men men, e inte fy skam d heller!

Dagen idag har varit en lugn sådan, hade siktat in mig på en storstädning samt en långpromenad med jycken å plugga.... Fick dock ge mig gällande städandet, fick till en lagom lång promenad, ca hälften av vad jag hade velat samt pluggat så inte helt fel =)

Matmässigt blev d en frulle bestående av 11 poäng:
En kopp te på 1 poäng, en skål Special K på 4 poäng samt 4 knäcke med kalkon å gurka för 6 poäng =)
Sen blev d slappelislapp hemma å vid 5 tiden blev d dags å förbereda kvällsmaten som blev en fransyska, härlig söndagsstek =)

Efter 2½ timmes puttrande så blev detta resultatet, en stek vars kött d var lönlöst å skära med kniv, va lättare å dra isär köttbitar, mööööööööööööört å gott!

Här ligger grunden för såsen, 2 flaskor matlagningsvin (rött) lite oystersauce, salt å peppar, morötter, kålrot, lök vatten oxfond å d va sååååå gott! Redde upp en sås på enbart detta spad å lite mjöl i smör å en touch viltfond, grymt gott!
Å så här blev d tillslut =) Ser ut som en giganto portion men 50% av tallriken e grönsaker som tar stor plats =) Denna tallrik blev 8 poäng, 2 för potatis, 3 för köttet å 3 med såsen =)
Så utöver detta har d blivit 2 koppar kaffe med mjölk, ca 2 dl chips å 1 dl m&m:s vilket ger mig en total på 26 poäng =)

Motionsmässigt har d vart en helt ok dag, tog som sagt två mindre promenader på totalt 45 min som genererade 4 bonuspoäng =) Hunden e nu trött å glad!

Resultatmässigt ska jag va ärlig å säga att jag gått upp ca 1 kg, nästan 1,5 så jag väljer å posta mina gamla resultat *hehe* känns bättre då =) Nej men från å med idag så kommer jag å bruka allvar igen å planen för veckan e förutom maten som blir som vanligt igen, så blir d två dagar då jag ska börja jogga med jycken (börja i alla fall) har ju så kass kondis så nu till en början så har jag satt av 20 min pass där jag kommer köra följande: rask promenad, gränsen till jogging i 5 min, sen joggar jag 2 min, 5 min rask promenad igen osv osv i 20 min, eller nu när jag tänker efter så kanske jag rent av ska köra 5 min rask gång, 5 min jogging.... Homm i alla fall kommer jag köra på så mycket jag orkar men max 30 min för å låta kroppen känna efter om den gillart eller inte å efter d får d bli lite styrka som situps osv =) Sen kommer d bli 2 simpass på 1 timme vardera så jag kickar igång ämnesomsättningen igen =) Så förhoppningsvis så kanske jag hinner reparera den skada min "frosserivecka" gjort, men jag ångrar d inte en sekund! Kör jag på detta så kommer jag kanske, om jag har tur å kroppen vill, väga i alla fall 102 kg tills den 15 maj som har varit min milstolpe för att väga 99 kg, e nämligen släktträff då, konfirmation å då med den del av släkten som e fruktansvärt utseendefixerade... Hade ju vart grymt å kunna dyka upp 15 kg lättare sen de såg mig sist men men =) Så istället för mina 30 bonuspoäng per vecka vill jag försöka mig på minst 35 denna veckan.

Resultat:

Vikt: 104,2 kg
Minskat: 0 kg
Minskat totalt: 10 kg

Mått i midja: 119,5 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 10 cm

Kvar till delmål 3, deadline ASAP: 5,2 kg
Kvar till delmål 4, deadline dag 163: 14,2 kg =)
Ökade på mitt fjärde delmål till början av juli istället, d får ta den tid d tar =) Det är 9 veckor dit vilket ger ca 1,5 kg i veckan, tufft mål det med men men man kan inget mer än försöka! Nu jävlar ska fläsket bort! Når jag bara 90 kg så kommer jag verkligen känna att jag e tebax igen. Jag e tebax där jag var innan allt gick snett så 90 kg e väldigt symboliskt för mig för jag vet att når jag bara 90 kg så kommer resten att falla på plats. Tänker även på mitt femte delmål som kommer bli symboliskt d med nämligen 83 kg. Så mycket vägde jag dagen jag började gå ner i vikt för allra första gången en vecka in i januari 2002.... Men först ska vi nå 99 kg =) PEPP PEPP!!!!!

Totalt: 26 poäng
Tränat: 4 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 4 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 31 bonuspoäng

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Pepp pepp pepp pepp!
    Ja, lägg nu frosseriveckan bakom dig ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hehehe ja d ska jag göra, även om d inte direkt var nåt frossande så var d i alla fall slappevecka =)Ska bara komma igång igen känner jag, e lite småtjurigt såhär de första dagarna men d faller snabbt på plats igen =) Tack KRAM!

    SvaraRadera