Summa sidvisningar

fredag 31 augusti 2012

Dag 588

Då var d fredag men d känns inte som fredag.... Hmm, beror nog på att i morrn blir d upp med väckarklockan (även om jag får sovmorgon dock från kl 6/6:30 till 8) för att få låna päronens bil å sen brummar vi mot Kristianstad å Åsum för att omvandla Morgan från vildvuxen skogsmulle till en cocker igen =)
Men det var morgondagen, idag har d varit fredag å dagen har spenderats på jobb där det blev att lära sig mer, får mer info gällande vilka trafiker jag ska dirigera osv.
Fick även göra mer med bokningar, planlägga lite osv å d var riktigt nice. Snurra till d lite ett tag men bara jag får sitta å tänka lite å titta på mina anteckningar så faller informationen på plats i skallen å det e skönt!
Jag har inte varit slut i rutan som jag var på Akka första sommaren, inte en enda dag denna veckan! Jo, i onsdags tror jag d var men d berodde på för lite näring i kroppen å efter att ha trixat till ksoten lite så mår jag prima igen =)
Som sagt, fått gör lite mer på jobb vilket var skoj samt haft några möten osv och jag insåg idag att jag lär nog trivas bra för grabbarna har samma humor som jag så d verkar lovande!
En skön dag helt enkelt.

Matmässigt har d också varit en skön dag med bra prioriteringar. Började i onsdags att införa proteinpulver igen å har det i min gröt på morronen så d blev som sagt One Mealmannagrynsgröt för 4 poäng å sen blidde lunchen:
ugnsbakad lax med en skvätt sås på goda kryddor å lite sambal oelek, grönsaker som också fått puttra med firrer i ugnen å till d brödet jag aldrig åt i tisdags =) Detta bidde 10 poäng å på det har d blitt 5 koppar kaffe under dagens lopp för samma mägnd poäng samt innan jag cykla hem från jobb blev d ett enkelt men gott mellanmål:
100 g keso med smaken äpple, päron & vanilj å till det en nektarin. MUMS å blotta 2 poäng!
Kvällens middag blev en riktig lyxmiddag:
stekt, marinerad oxfilé med lite pasta å sallad från igår som jag slängt runt med en egenkomponerad sås som blev ljuuuuuuuuuuuuuuuvligt god!
Såsen blev magisk tack vare:
älskar de här kryddorna å måste hitta var affären ligger som min käre vän Andréas köpt dem i! Såsen gjorde jag på ett paket matgrädde 4%, lite oxfond, resten av marinaden till köttet å sen BBQ kryddan. Klart å skitgott!
Totalt för middagen blev d 7 poäng å jag landar på 28 poäng idag å nyttjar 2 poäng från mina AP.

Motionsmässigt e jag grymt nöjd!
Cykla till å från jobb som vanligt men på vägen hem så gick d undan kan ni tro! Har ju värsta supercykeln som pappa fixat till efter lite fadäser i måndags med bl.a en elak å upprorisk sadel... Älskar cykeln mer å mer trots jag va rädd där i början då den sparka bakut med växlar som hoppar osv men det e fixat nu =) Resten av veckan låna jag mammas cykel som e gammal, men jag kan lita på den!
Då det gick så snabbt hem så cykla jag en liten extra runda för att dryga ut tiden å komma upp i 65 min medelsnabb cykling som gav mig 5 AP, direkt efter cyklandet så gjorde ca 10 min styrketräning på mammas å pappas carportsinfart å avslutade med att PW:a hem, går ju till päronen på morronen också så jag tillgodogjorde mig 3 AP för promenaderna å landar på 9 AP idag å det e jävligt nice!

Totalt: 28 poäng
Motion: 9 AP
AP totalt: 14 st
Ingen veckobonus

Toodles!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar