Summa sidvisningar

måndag 13 augusti 2012

Dag 570

Idag hade vi måndag å dagen blev faktiskt en ledig dag =)
De ringde mig i fredags från mitt möte/intervju och jag hann knappt hem innan de ringde å ville ha ett till möte som blev idag, samma tid som i fredags. Detta medförde att det blev en onödig runda till jobb och dessutom visste jag att han jag jobbar för behövde sitt skrivbord å datorn idag så det kändes smidigare att ta dagen ledig för bådas skull å det gick bra.
Efter lite fix här hemma så blev d att dumpa jycken hos mamma när det va dags å åka till Helsingborg för min intervju plus lite andra ärenden när jag ändå va ute å rumla runt.
Mötet tyckte jag gick bra, vi skratta å skämta trots att de ställde jobbiga frågor men jag tror jag gav dem svar som var till deras belåtenhet så vi får se hur d går....
Mötet gäller ett fast jobb, eller ja, börjar med provanställning i 6 månader men det gäller trafikplanering, traffic planner, som de beskriver tjänsten och det gäller att jag blir arbetsledare för en liten skara chaffisar å har hand om dem, deras schema, kör å vilotider m.m. Ska bli spännande men samtidigt nervöst för det e VERKLIGEN utanför min comfortzone men det är samtidigt utanför denna komfortabla zon som the magic happens =)
Efter mötet så blev d å hämta en lycklig vovve som myste som bara den hos mormor å morfar:



E gott å gotta sig på gräsmattan =) Vid jämna mellanrum jagar han bort eventuella fåglar å sätter de sig på taket eller i en buske så står han å skäller ut dem efter noter!
En skön måndag med andra ord å tror jycken håller med =)

Matmässigt har d varit en bra dag också, började dagen lite fel då det blev så sent innan jag fick tid å äta så jag började med lunchen (kort förklaring, jag sov lite länge okej?)
VV tomatsoppa med wienerkorv för 6 poäng å sen på det en kaffe för 1 poäng innan d va dags å bege sig mot Helsingborg så jag hann med mina ärenden innan mötet.
Efter mötet så kände jag för å fira lite så d blev en fika på tåget hem:
en gooood hallon & kardemumma muffin å latte från Espresso House för 16 poäng å hos mamma å pappa blev d ytterligare en kopp kaffe för 1 poäng.
Väl hemma blev d middag som blev samma som igår:
grillad kylling för 5 poäng å till d mina rostade grönsaker för 7 poäng å jag landar totalt på 31 poäng å nyttjar 5 poäng från min veckobonus =)

motionsmässigt så blev d inte så mycket som jag hade hoppats på idag. Jag hade siktet inställt på promenader för 5 AP men d blidde bara 2.... Nåja, ny dag i morrn med nya chanser till motion så jag e nöjd ändå. E ju bättre än noll AP så jag tar det för vad det är idag och satsar hårdare i morrn =)

Totalt: 31 poäng
Motion: 2 AP
AP totalt: 7 st
Veckobonus kvar: 24 poäng (åt aldrig nåt jordnötssmör eller mer kaffe igår så där blev mindre poäng som jag nyttjade å redigerar d idag så därav 24 poäng kvar )

Farewell!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar