Summa sidvisningar

söndag 12 augusti 2012

Dag 569

Idag var d söndag å en riktigt härlig söndag =)
Jag segade lite i soffan men till sist tog jag mig i kragen. Städning... Jag tvingar mig att varje vecka städa lägenheten noga å så fort jag slarvar så tappar jag allt. E riktigt stolt över att jag lyckats hålla detta sen den 1 juli, städning varje vecka, nybäddad säng å hela kittet å d känns riktigt skönt =)
Så som sagt, städning stod på schemat å vi hjälptes åt jag å Andreas. Jag skrubbar badrummet, bäddar rent i sängen, sköter tvätten (tvätta inte idag men d blir i morrn) samt plocka i ordning i lägenheten å dammsuga. Andreas dammar, plockar i ordning i köket samt moppa så jag fick speeda så vi skulle hinna upp till mamma innan hon börja jobba för lite handboll å kaffe så städningen tog 1 timme å 20 min ca å d e helt ok jämfört med mina vanliga 4 timmar =)
Utöver städning å kaffe hos mamma å pappa så har d inte hänt så mycket mer. VI grilla nu ikväll å d va gott! En skön söndag:
Grillmästaren visar den fina sidan =)

Matmässigt har d varit söndag vilket betyder ätardag, älska söndag!
Börja med min frulle på 3 poäng för gröt å frukt å sen hanns inte mycket mer med förrän jag va hos päronen där d blev 2 koppar kaffe för 2 poäng å en macka för 4 poäng.
Väl hemma blev d grillning som sagt:



Halloumi, marinerad kylling å marinerade grönsaker som tyvärr inte fick grillas då grillen blev lite trött så d blev till å stekas men d va gott ändå!
kylling duoval 5 poäng, grönsaker å halloumi å d hele blev 12 poäng å gudomligt gott!
Som min lilla treat idag blev d chips som jag suktat efter större delen av veckan:
150 g chips för 21 poäng å d kommer även bli en liten bit mörk choklad med 1 msk jordnötssmör (MUMMA!!!!!!) å även en kopp kaffe till tror jag för 1 poäng å jag landar på 49 poäng å nyttjar 23 poäng av min veckobonus.

Motionsmässigt så har d varit en skön dag också tycker jag, körde en riktigt hastig men noggran städning å jag va gött svettig efteråt kan jag ju säga!
Direkt efter städningen så begav jag å jycken oss mot mamma å pappa å sen åkte vi faktiskt bil hem vilket va lite skönt =)
Som helhet blev d 5 AP idag vilket jag e nöjd med. Kunde varit bättre men jag e nöjd i alla fall =)

Totalt: 49 poäng
Motion: 5 AP
AP totalt: 5 st
Veckobonus kvar: 26 poäng

DÅ tar vi RESULTAT!

Vikt: 73,1 kg
Minskat: 0,8 kg
Minskat totalt: 41,1 kg

Mått i midja: 90 cm
Minskat: 0,5 cm denna vecka!
Minskat totalt: 39,5 cm
Dessutom e det dags för att mäta hela kroppen:

Höft/rumpa: 100,5 cm       Minskat totalt: 24 cm
Överarm: 29,5 cm             Minskat totalt: 6,8 cm
Vad: 35,5 cm                     Minskat totalt: 6,5
Hals: 32,5 cm                    Minskat totalt: 4,5 cm
Bröst: 93 cm                     Minskat totalt: 18,5 cm
Lår: 52 cm                         Minskat totalt: 10 cm

Kvar till delmål 10, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 1,1 kg (de sitter rätt snyggt men saknas liiiite till, men inte långt kvar!)
Kvar till delmål 11, gå ner 45 kg å komma ner till 60-talet: 3,9 kg
Kvar till delmål 12, väga 65 kg om 6 veckor: 7,9 kg

73,1 kg!!!!! Jävlar vad jag e nöjd med denna veckan! Märks jag skött kosten bättre med minimalt sockerintag =)
Bästa av allt? Jag har nu gått ner 76 % av allt jag ska gå ner!!!!!! 76 %! Kan knappt fatta det.... Känns som igår jag satt å titta på statistiken å hade bara tappat typ 10 % å det kändes som ett gigantiskt berg att bestiga men nu e jag ju i nerförsbacken, YNKA 14 % kvar att gå ner, helt sjukt vilken skön känsla det är ska ni veta å ännu bättre, har BMI på 25,9 nu kontra 40,5 tror jag det var då jag började min resa. Snart normalviktig!!!!!!!!
E så jävla taggad ska jag be å få meddela =)
Nu kör vi så det ryker!

Tjingeling!



2 kommentarer:

  1. Ja ska bli mycket mycket bättre på att läsa din blogg. Tror den kan ge mig massa! Ha en bra vecka. Kram på dig

    http://blueangel.blogg.se/nystart

    SvaraRadera
  2. Hehe, man läser det man har lust med =) Tycker om att läsa din blogg också, du skriver så härligt tycker jag så man blir glad i själen. Kan min blogg ge dig något så är det ett stort plus ju, kan jag hjälpa andra så tackar man inte nej till det. Hoppas du får en kanonfin vecka du också, kraaaaaaaam

    SvaraRadera