Summa sidvisningar

söndag 2 september 2012

Dag 589 (Dag 1)

Jag får blogga om lördagen!
Dagen skulle ha spenderats i Åsum hos Morgans uppfödare där ett lurvigt skogstroll skulle bli en cocker igen men så blev inte fallet. I sista sekund blev d återbud å ombokning till söndag å jag hade bestämt att en dag av helgen skulle jag sova så länge som jag ville å en dag va upp å feja å å dona å göra alla måsten. SÅ när d inte blev Kristinastad å Åsum denna dag gick jag å la mig igen. Punkt slut.
Vakna efter ca 3 timmar senare å d va så gött!
Satt å vela länge i soffan om jag skulle städa eller ej men till slut drog jag mig i örat å tack vare en snäll Andreas så hjälptes vi åt å d blev gjort. Har själva duschhörnan kvar men d fixar jag snabbt =)
Efter städning drog jag å hund till pärnen där d blev lite gott snack å kaffe, insåg när jag var där att jag för ca ett år sen fota mig sj i samma tröja som jag hade på mig å blev sugen på å ta formbild å jämföra:

Den första bilden är som dags dagsläget, 73 kg (i praktiken, svullen kropp ger att vågen visar 75 men men, vi tar d minsta *hihi*) å den andra bilden e från juli 2011 å där vägde jag 98 kg så det var kul å se hur pass mycket större tröjan blivit =)
Efter kaffe fick jag å jycken skjuts hem å kvällen spenderades i soffan med SVT play där jag såg 4 avsnitt av Who do you think you are? Ett programm från USA där de följer i varje säsong 7 kändisar som släktforskar å det var sjukt spännande! Fick se Brooke Shields som hade en riktigt spännande släkt med stora kungligheter som Henrik den fjärde, Spike Lee som utforskade sin släkt med fokus på slavtiden, Lisa Kudrow och hennes pappas släkts tragiska historia som judar i Östeuropa under andra världskriget.
Det sista avsnittet på listan var den svenska versionen å först ut var Lasse Åberg som fick en del intressanta insikter å ögonöppnare om sitt förflutna. Super spännande serie! har ni itne sett den, så gör det!
En skön dag med andra ord =)

Matmässigt så höll jag mig till regimen men min sista måltid så vägde jag inget å jag tog så mycket jag ville ha för jag visste att även om jag länsade å åt allt jag lagat till så skulle jag inte dra över mina poäng så jag höll mig inom mina ramar men nyttjade alla mina AP. Jag har alltså räknat på ALLT jag åt även om jag inte va så noga mot slutet så uppdskatta jag ändå.
Frukost blev en nektarin kl 8 på morrnen å sen la jag mig igen så 0 poäng =)
När jag vaknade igen vid 12 så gjorde jag prottepannkisar på One Meal:
9 poäng för detta å vattenmelon till, MUMMA!
Dagens middag blev en kombo av gårdagens:
oxfilé, rösti å den goooooda såsen med halloumi till å sallad. MUMMA!!!!! Totalt för middag blev d ca 19 poäng å d blev även 2 koppar kaffe för 2 poäng å lite choklad för 6 poäng å jag landar på 36 poäng å nyttjar 10 poäng från mina AP =)

Motionsmässigt så gav städningen å promenaden till päronen ca 4 AP å jag hade siktat på mer egentligen men kände att kroppen va lite trött från veckans bravader så jag valde å slappa lite så kroppen fick vila =)

Total: 36 poäng
Motion: 4 AP
AP totalt: 0 st (det e lördag å nollningsdag)
Ingen veckobonus

Peace put!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar