Summa sidvisningar

onsdag 29 augusti 2012

Dag 586

Då var d onsdag å jag e äntligen i fas =)
Dagen spenderades på jobb som vanligt å idag fick jag va med om kör- & vilotidsutbildning som va riktigt nyttigt! Vi diskuterade inte bara kör- & vilotider utan även mer specifikt arbetstid, regler å paragrafer kring hur en arbetsdag är uppbyggd, vad som gäller osv. Oerhört nyttigt!
dock skrämde det hela skiten ur mig för detta e saker jag ska KUNNA sen... Jag satt mest som ett fån under själva paragrafdelarna å glodde.... Men d ska väl gå?
Utöver detta har d varit lite fler möten med andra nyckelpersoner på företaget som var intressanta möten å som helhet en riktigt skön dag med massa ny information!
Fick leka lite mer i datasystemet, fakturera å lite så å d va nice =)

Matmässigt så blrja jag så jäkla bra idag men nu ikväll kände jag mig svag, darrig i kroppen å inge alls bra. Misstänker att kroppen fått lite för lite näring helt enkelt för jag var sugen på MAT, riktig mat, inget skit. Å frukt! Allt jag kan tänka på å e sur att jag inte köpte nektariner på vägen hem =( VIll så gärna ha nektarin just nu....
Nåja, frulle blev gröt med proteinpulver denna gång för å ge lite extra näring så d blev 4 poäng istället för 3.
Lunchen ingick i utbildningen då vi aldrig tog någon lunchpaus å jag beställde sallad:
rostbiffsalald, liiiiite fattig på innehåll av grönsaker (mest vatten) men annars riktigt gott! Det blev 12 poäng inklusive osten som var i å den halva baguette som också följde med.
Kvällens middag blev faktiskt en nödmiddag hos mamma, jag va så trött å hungrig att jag valde å äta hos dem:
2,5 wienerkorv (åt upp den halva biten om ni undrar, innan bilden togs...) potatis, grönsaker å chilisås. Vaddå nödmiddag? Men gott å gjorde susen i min lilla mage, totalt blev d 11 poäng å sen under dagen har d blitt kaffe för 4 poäng.
Nu ikväll så kände jag mig som sagt darrig å svag, inte alls som mig själv å valde faktiskt efter mycket om å men å lyssna på kroppen så jag valde att äta lite mer proteinrika saker som lite halloumi för 3 poäng å sen en One Meal pannkaka:
mycket gott å till det tinade körsbär =) Pannkakan blev 7 poäng å består av 2 ägg, en skopa OM, 2 dl vatten å en skvätt bakpulver samt 1 tsk fett å steka i. Jag landar på 41 poäng för idag å jag e glad att jag valde å äta mer för nu mår jag tipp topp, kroppen har slutat bete sig som gelé å darra så det var näring som behövdes helt enkelt =)
Jag nyttjar 15 poäng av det jag tjänat ihop av AP.

Motionsmässigt så var det jag p min fina cykel idag igen =)
Totalt gav cyklandet å promenerandet mig 6 AP idag å det e jag väldigt nöjd med, en svettig å glad Heidi rullade hem:
Jag älskar å cykla, dock håller inte mina sittknölar i rövva med om detta... Har börjat komma ner på sanbbare tider också, har fixat å cykla till jöbb på hela 25 min! Tänker fortsätta å utmana mig å målet e att innan vintern slår till å cykeln får hamna i förrådet å bytas mot buss/tåg så ska jag orka cykla till jobb på 20 min! Lär bli tufft, men damn it, det ska gå!

Totalt: 41 poäng
Motion: 6 AP
AP totalt: 5 st
Ingen veckobonus

Toodles!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar