Summa sidvisningar

onsdag 22 augusti 2012

Dag 577

Då tar vi måndagen som spenderades hemma med en gallblåsa som sa AJ!
Jag piggna till fram emot eftermiddagen/kvällen å hade ork för en maskin tvätt men sen blev d inte så mycket mer. Är ju sista veckan på jobb nere i Malmö så jag vill inte va hemma mer än jag behöver, hade jag jobbat 2 veckor till hade jag stannat hemma tisdag också men det hjälps inte, ont eller ej så blir d jobb resten av veckan å jag får knapra smärtstillande å härda ut.
Börjar få kläm på vad som utlöser anfallen nu tror jag å det är oftast (inte alltid dock, skumt nog...) väldigt fet mat så nu vet jag det å kan därmed förutse anfallen.
En väldigt lugn dag kan man ju säga, raklång i soffan...

Matmässigt så har jag lite semester men försöker vara lite ansvarsfull och inte gå all out.
Frulle blev lunch å valet föll på:
makrill i tomat med tomat, pizzasallad å makaroner för 8 poäng.
Kvällens middag blev en riktig höjdare:
vitlöksbröd med vårrullar å sallad på tomat, lök å fetaost för 27 poäng å på detta blev d kaffe för 4 poäng, choklad för 4 poäng å lättglass för 6 poäng.
JUag landar på 49 poäng å vet ni vad? Jag e supernöjd! Jag känner mig varken svullen eller pluffsig som jag gjorde förra veckan. Äter mycket men det känns inte så i kroppen, känner mig liten å smal å jag mår så jävla bra!
Jag äter nitiskt efter min plan, varje dag å det är under såna här perioder där jag tar semester som jag laddar mina batterier för att sen köra järnet igen å jag e mest lycklig över att jag inte känner ångest eller liknande över att jag väljer att äta mer fritt. Ingen skam, inget "fy fan vad jag e kass som inte orkar sköta det jag ska" osv. Det är den bästa känslan ever, att känna jag har ett normalt förhållande till mat å det har jag ALDRIG haft! När jag tar min semester så släpper jag inte på allt, det är fasta tider, undviker småätandet å bara för att magen kurrar så ger jag inte efter å det är där den stora skillnaden ligger. Förr när jag skulle släppa på tyglarna så åt jag ALLT jag kunde hitta bara för att jag skulle passa på å det kastar mig in i en hetsätningsepisod å det undviker jag nu, det är JAG som har kontrollen, inte maten!

Motionsmässigt så tog jag chansen till en lite längre promenad efter att värktabletterna kickat in för å hämta Morgan som va hos mamma under dagen då jag hade för ont för å klara gå på promenad med honom så snälla mamma tog honom istället så jag kunde vila =)
Till å från mamma å pappa blev d 2 AP =)

Totalt: 49 poäng
Motion: 2 AP
Ap totalt: 0 st (jag ligger högre än vanligt så alla AP går åt att reparera överskott)
Ingen veckobonus

Tjing tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar