Summa sidvisningar

tisdag 14 augusti 2012

Dag 571

Så, tisdag idag å jävlar (pardon my french) vilken tisdag!
Utöver strålande väder så ringde min telefon exakt kl 10 idag å där var en allvarlig röst med glada nyheter, mötet jag haft i fredags å igår var med Haanpaa om en tjänst som trafikplanerare för deras svenska bilar. Denna tjänst blev akut ledig å jag kan fortfarande inte fatta att det blev jag som skulle ta över!
Så efter att mina sysslor för dagen flöt förbi som i en dröm satt jag på tåget mot Helsingborg för att skriva papper på Haanpaa:

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii säger jag bara å jag fick gå in på toa på Akka för å göra en liten segerdans =)
Chefen på Akka va inte så glad dock då jag ringde å sa vad som hänt, det e nämligen så här att min nya chef å min nuvarande chef, de bor grannar.... Så chefen sa helt enkelt: va inte orolig Heidi, jag snackar med denne herrn som erbjudit dig jobb i morrn så du slipper.... Han skoja ska jag nog tillägga här å för er som mött chefen för logistikavdelningen på Akka vet att han har en speciell typ av humor. När jag ringde å berätta löd samtalet på ett ungefär:

Jag: hej L!
L: hej Heidi, vad hade du på hjärtat?
Jag: jo Haanpaa ringde mig idag....
L: jag hör dig väldigt dåligt Heidi.....
Jag: å de erbjöd mig ett jobb....
L: nu hör jag dig inte alls, men jag fortsätter lyssna ändå....
Jag: å de vill jag börjar på måndag...
L: först å främst, stort grattis! Men faaaaaaan Heidi =)

Så hade jag det idag.... Hehe, på Haanpaa sen blev d rundtur å hälsa på alla nya kolleger, DEN biten kan jag be å få meddela var surrealistisk.... Blev alldeles kallsvettig för det blev så verkligt helt plötsligt när han sa: ja men då går vi å hälsar på dina nya kollegor.... Say WOOOOOT? Visst fan, jag ska jobba här..... Hmm..... Läskigt, men ack så spännande! Detta jobb är verkligen utanför min comfort zone, men som jag å massa andra goa å glada träningsfreak har diskuterat på fejjan, it's outside your comfortzone the magic happens!
Så nu ska jag bara jobba på Akka å därmed pendla den äckligt långa vägen tills på fredag.... Sen, SEN ska jag fan i mig CYKLA till jobb! Har börjat spana på en fin cykel:
VROOOOOOM! Ser ni hur ruggigt snabb den e? =)
Happy Heidi kan vi ju säga idag.....
Dessutom, på väg mot Helsingborg läste jag Metro å av nån obehagligt kuslig anledning satt denna reklambild mitt i en artikel å jag tyckte den va väldigt passande:
skratta till lite extra gott när jag såg den =)

Matmässigt så har jag verkligen njutit idag kan vi säga! Tyckte att det var okej, jag börja tänka: jag ska belöna mig med ditten å datten men där satte jag stopp. INTE belöna med mat, det funkar inte. Det är ju det som har varit mitt problem från första början så istället väljer jag å se det hela som att jag väljer att äta lite extra gott idag för att jag känner för det, men inte för att det är min present till mig själv för att jag fått ett jobb.
Så, dagen började med min frulle på gröt å frukt för 3 poäng å sen blev d min andra gröt, OneMealgröt för 6 poäng:
Efter jag varit på Haanpaa så blev d en extra god middag på Graffiti Café:
bakad potatis med thaikycklingröra för 12 poäng å på det en muffin för 12 poäng till å dagen rundas av med liiiiite chips (50 g för å va exakt) för 7 poäng å kaffe för 7 poäng å jag landar på 47 poäng å nyttjar 21 poäng från min veckobonus. Blev lite väl mycket men vet ni vad? Det skiter jag i för det var gott, det var ett emdvetet val å konsekvensen? Jag får se till å röra lite mer på fläsket denna vecka, värre än så är det inte =)

Motionsmässigt så har d varit en bra dag också, knatat på rätt bra tycker jag å mina promenader å mitt knatande har gett mig en summa på 4 AP idag vilket jag e helt nöjd med =)

Totalt: 47 poäng
Motion: 4 AP
AP totalt: 11 st
Veckobonus kvar: 3 poäng

Klart slut!


4 kommentarer:

  1. Men Guuuuuud! GRATTIS!!! Gud, va roligt! Och ett sånt stort ansvar - helt fantastiskt spännande! Du kommer säkert att växa med uppgiften :-) Grattis grattis grattis!
    (och lite kusligt med den där artikeln i tidningen... haha)
    Nu kanske pengaångesten kan börja lätta snart, hoppas jag :-)
    kraaaam
    Och GRATTIS igen

    SvaraRadera
  2. Taaaaaaaaaaaaaaack än en gång =) E sjukt taggad för det här, kände just det att den här formen av ansvar är så låååååångt utanför min comfortzone d bara går å komma. Hade jag fått fega så hade jag alltid valt yrken å tjänster med så lite ansvar som möjligt men det e dags å växa upp å jag känner faktiskt att jag kommer klara av detta. Det kommer bli tufft, ja, men jag kommer fixa d =)
    Tyckte också att den där artikeln va lite kuslig... Speciellt när jag har mitt system att jag rör inte Metro förrän jag ska åka hem för det e den segaste resan, på väg till jobb har jag ofta en hel del på facebook å läsa men sen e d slött på vägen hem så då läser jag Metro å där var den bara.... Creepy =)
    Pengaångesten kommer definitivt försvinna! Nu kommer nästa jobbiga fas, våga spendera pengar... E så van vid att så fort pengar kommer in på kontot så flyttar jag ALLT till ett annat konto som inte är kopplat till mitt VISA kort å därmed kan jag inte köpa saker utan att först ha tänkt igenom å fört över pengar å för då över EXAKT den summa jag ska ha för t.ex åka å handla mat en gång i veckan osv.
    Nu behöver jag inte det å d känns lite obehagligt *haha* Men d positiva e att nu kan CSN komma, BRING IT!
    Kram å tack igen =)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Märker du att jag är ikapp bloggen nu? :) Alltså du är så himla klok! "det är utanför din comfortzone the magic happens" är nog det bästa jag hört nånsin. Det gav mig verkligen en funderare och det är så jävla spot on! Särskilt med tanke på jobbet jag precis haft. Märker att vi resonerar likadant. Första dagen gick all min energi åt att kväva den extremt starka run-and-hide-impulsen. JAg satt och väntade och försökte komma på nån ursäkt till att man kan få springa iväg och slippa ta ansvaret, men jag kom inte på nån. Det fanns ingen ursäkt. Sen börjar den andra mekanismen i hjärnan som tänker "fan heller din hjävla mes, bara gör det!". Och jobbet var ju jättebra ch gav mig så sjukt mycket. Men utanför comfortzonen? Öh, JAAAAA. Har aldrig läst logistik och skulle planera all produktion och sedan hålla dagliga mötet inför teamledarna och veckomöten inför ännu fler däribland VDn. Och nu i efterhand inser jag att jag faktiskt fixade det. Hur fa gick det till? Undrar vad vi mer är kapabla till?

    SvaraRadera
  4. Eller hur Monica? Jag läste det uttrycket i en grupp jag är med i (Hundra Grymma Dagar) å där snackar vi mycket om att du måste utmana dig själv, det är utanför din bekvämlighet som det magiska sker å det e sååååå sant! Jag är som du, kan jag gömma mig för ansvar å jobbigheter så gör jag gärna det men tvingar jag mig in i situationer som jag e osäker på så fixar jag d ju oftast å man blir ju så jäkla upprymd å glad att: fan jag FIXA det! Håller med dig om att din situation va superläskig men jag tvivlade inte en sekund på att du skulle fixa det, du e så jäkla grym å jag håller med, man undrar vad sjutton mer vi e kapabla till när man väl sätter den sidan till =)

    SvaraRadera