Summa sidvisningar

söndag 12 augusti 2012

Dag 568

Då var det lördag å i skrivande stund fick jag tvinga datorn i knäet för här ligger en liten Selma som vägrar låta mig göra nåt annat än å klappa henne =) Andreas svar: säg nej då. Hur lätt e det med en så här gosig tös i soffan????

Morgan kura ihop sig vid hennes rumpa men när Selma ville ligga på rygg å Morgan råka få en lätt spark av en tass i nyllet valde han sin bur istället. Där kommer inte Selma in =)
Som ni ser så har vi haft vovvbesök idag, Selmas matte bor ett stenkast från oss å Morgan å Selma e väldigt glada för varandra å Selmas hundvakt avbokade i sista minuten så självfallet vi ställer upp.
Så idag har d varit hundbus å hundmys på hög nivå:




nu reste sig Morgan preeeecis då jag skulle fota på sista bilden men de låg helt utslagna bredvid varandra (snodde min plats som vanligt men men) Nu är det två trötta men lyckliga vovvar här hemma =)
Utöver hundbesök så har jag tagit mig en tur till Väla å Ikea blev det också, kan ju inte låta bli! På Ikea blev d oväntat nog två kökshanddukar i rätt färg för köket (lila) samt jag hittade på nedsatt pris små tavelstativ för 9 kr st. Dock var de i metall vilket jag inte vet om jag kan få att funka i min inredning men vi får se! De va billiga =)
Huvudsyftet med Välaturen var å handla lite åt lille Moggisen som behövde lite nya grejer:


Nytt koppel å halsband från Hurrta, jag e petig med färg å utseende samt material å Morgan har behövt nytt halsband å koppel ett bra tag, i alla fall halsband å för några veckor sen hitta jag äntligen nått jag gilla men har ändå gått å funderat i en månad nu ifall det är rätt val eller ej å d tyckte jag så nu har vi fint koppel å halsband som matchar =) E förtjust i ljusblått till Morgans pälsfärg plus det borde signalera lite tydligare att det är en POJKE.... Är ju en till utseendet, feminin ras så han behöver lite hjälp på vägen å visa att det e en liten kille vi snackar om, tuff som fan ska ni veta också....
Sen behövde vi en ny frisbee å sen lite gott gott i form av torkad kyckling =) Kycklingen var det som uppskattades mest av båda då jag kom hem, frisbeen var en klar två i Morgans ögon =)
Utöver detta har d inte hänt så mycket mer utan mest blivit mys i soffan, en skön lördag med andra ord.

Matmässigt har jag varit duktig idag, vikten i morse (ja okej, lunchtid...) visade verkligen framsteg vilket taggade mig att hålla regimen idag å inte äta upp mina AP som jag va sugen på. Jag har sen i torsdags varit så sjukt chipssugen å har köpt detta för att njuta av i morgon som e min ätardag men va på väg å öppna den ikväll så tack vare vågen idag så kände jag att jag vill inte sabba nåt genom att ha en massa vattenvikt i morrn...
Frulle blev min gröt med hubbabubbar å nektarin:
3 poäng för den å sen hann jag även med lunch också innan jag stack till Väla som blev i all sin enkelhet:
Viktväktarnas tomatsoppa å 2 wienerkorvar för 6 poäng å sen blev kvällsmaten:
nu e detta en liten tallrik så d ser mer ut än det var men d blev 100 g lufttorkad skinka med rösti å lite tomat å paprika till, 12 poäng för denna härlighet =)
På detta har d blitt kaffe för 6 poäng å även en liten skål:
=) Jag landar på 27 poäng å nyttjar 1 AP

Motionsmässigt har d blitt två långturer med jyckarna samt knatande på Väla som ger mig 4 AP å det va mindre än jag tänkt men e ändå nöjd =)

Totalt: 27 poäng
Motion: 4 AP
AP totalt: 31 st
Ingen veckobonus =)

Hej svejs!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar