Summa sidvisningar

onsdag 21 mars 2012

En liten biroll....

Tänkte lägga in ett extra inlägg idag som gäller min utmaning, 100 grymma dagar!
Hoppas ni e många som e med mig å alla andra =) Tyv'rr e anmälningstiden slut nu men jag vet en del av mina läsare har anmält sig så d känns grymt kul!

Tänkte fokusera lite på mina mål å tillvägagångssätt å ni som följt mig ett tag vet ju att jag kör Viktväktarna å inför dessa 100 grymma dagar så blir LCHF.... Nä nu driver jag med er =) Viktväktarna all the way!

Som sagt, Viktväktarna körs och jag kommer inte ändra min kost på något sätt men jag kommer kämpa för att behålla så mycket som möjligt av min veckobonus som det är möjligt å leva så gott det går efter min poängpott per dag med undantaget av söndagar som är min ätardag, men inom min kaloribegränsningar.

Motionsmässigt å träningsmässigt så kommer jag fortsätta som vanligt, jag siktar på 3 vattengympapass i veckan å i tillägg är det minst 45 minuters promenad varje dag på det samt att en dag i veckan så köra jag styrka också hemma i form av diverse hantelövningar osv. Jag kommer vilja utmana mig själv att pusha lite längre, svettas å våga ha det obekvämt både mentalt å fysiskt

Här kommer mina mål för 100 GD mer specifikt:
- Kunna ha mina favoritjeans som är vanliga jeans i storlek 42
- Kunna ha min snygga topp jag aldrig använt
- Orka jogga/springa 60 min i ett svep
- Klara milen under en timme
- Våga mig tillbaka till kickboxningen och börja med det igen
- Klara 20 armhävningar på tårna
- Nå mitt delmål nr 8 under dessa 100 GD (Gå ner 35 kg och komma ner till 70-talet) CHECK!
- Nå mitt delmål nr 9 under dessa 100 GD ( Gå ner 40 kg å väga 74,2 kg)

Hur jag ska nå mina mål är att följa min kostplan och tack vare lite hårdare träning lyckas få fart på vikten som kommer ge att jag får på mig mina målkläder.
När det gäller löpningen så kommer jag börja med en provrunda å se hur långt jag orkar å sen helst ut å springa minst 2 gånger i veckan å då försöka utöka med 5 min per gång, orkar jag å känner kroppen pallar så ökar jag med 10 min.
När jag nått mitt mål för att orka jogga 60 min så kommer jag att fokusera på att genom fortsatt löpning och springa en mil för att se hur lång tid det tar. När jag vet detta så kan jag med fortsatt löpning börja trappa upp tempot å skala av minuterna tills jag når mitt mål.
Gällande kikcboxningen så blir det till att se om någon av mina vänner vågar sig på att följa med och mitt mål är att i alla fall köra ett pass för å se hur d känns.
När det gäller mina delmål så kommer jag nå dessa genom att följa min träningsregim och hålla min kost.
Här ser ni bilder på kläderna mina mål gäller:





Detta e de kläder jag vill ha då jag tar min examen den 24 maj.... Jag har kommit en bra bit påväg men har fortfarande lång väg kvar.... Ca vikt för dessa kläder är max 75 kg å idag väger jag 83,4 så för att d ska kunna sitta snyggt tippar jag 10 kg minus å d vette sjutton om d kommer gå men jag SKA göra allt jag kan för att detta ska gå vägen!

Klockan har slagit 00:00 å det e nu officiellt den 21 mars och startskottet går för 100 grymma dagar, idag börjar allvaret!

Kör så d ryker nu alla som är med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar