Summa sidvisningar

fredag 2 mars 2012

Dag 406

Fredag idag å idag var d skola på förmiddagen där vi skulle presentera vår projektplan inför vår sista LIA.... Får panik varje gång jag tänker på det.... Nu väntar 10 veckors LIA, vi e tillbaka den 14 maj om jag inte minns fel sen följer 2 dagar med redovisning av vår LIA för att sen ta examen den 24 maj å jag vill inte! Vill inte sluta plugga, vill fortsätta leka å ha d så kul som vi har d i vår klass å på skolan. Jag har trott hittills att min ovilja å sluta plugga har å göra med att jag vill va kvar i sandlådan ett tag till, slippa ta nåt direkt ansvar men jag märker mer å mer att den största orsaken e att jag vill inte sluta plugga pga vår klass, jag trivs med alla individer i klassen, vi har en super gemenskap å vi har oerhört kul ihop å jag tror d hela bottnar i att jag kommer sakna alla så oerhört mycket! Men men, får trösta mig emd att vi kommer alltid å ha facebook *haha*
Efter skolan skickades Andreas till Väla där hårklippning, jeansinköp å skoinköp stod på hans att göra-lista så han va faktiskt glad då han kom hem trots d muttrades inför det hela =)
Jag å Andreas gick sen upp till mina päron för å hämta Morgan å där blev d lite planändringar då mamma skulle iväg å fixa sina naglar, pappa skulle till båten för att sen åka till Ekeby där de skulle köpa ny soffgrupp till vardagsrummet så jag å Morgan väntade hemma hos mina föräldrar tills de kom hem å jag hjälpte dem bära in möblerna å sätta ihop dem.
Fick skjuts hem sen då det hela tog väldigt mycket längre tid än vi hade trott...
Sen nu ikväll kom Emma, Bill å Shelby på besök så Morgan fick ännu mer skoj å e nu helt utslagen =)
En skön dag med fint väder å det e aldrig fel!

Matmässigt har d gått bra, fixa d bra då d blev långt hopp mellan lunch å middag så d känns nice.
Frulle blev en latte å min gröt för 8 poäng å väl hemma blev d en enkel lunch:
Fläskytterfilé med morots å potatiskaka med lite parmesan å halloumi light samt paprika å d hela blev 10 poäng å jag kom å tänka på en sak idag, hur mina portionsstorlekar har förändrats, jämför min lunch med följande lunch jag brukade göra i början:
Det ska påpekas att det där på bilden är ett rejält berg med potatissallad viktväktarstyle! Skönt å se å även märka en skillnad, jag blir mätt lättare å d hela beror enligt mig på att nu har jag inga begränsningar, jag får äta hur mycket jag vill fortfarande men jag gör inte d. Jag lyssnar på kroppen å slutar då jag känner mig mätt å mycket beror ju på att nu kostar d lika mycket poäng i princip för mig å äta ris, pasta eller potatis å innan var ju potatis d billigaste jag kunde äta å av rädsla av att inte få bli mätt gjorde att jag bara åt potatis å jag tog minst 4-5 st medelstora/stora vid varje måltid å idag kan jag nöja mig med max 3-4 st små potatisar å pasta å ris våga jag sällan äta för d va små mängder till höga poäng...
Hos mina päron blev d 3 koppar kaffe för 3 poäng å väl hemma blev d en ny maträtt till middag:
Ädelostkyckling =) Kyckling i ugnen med ett ädelost å lätt fraichetäcke å till det blev d ugnsrostade rödbetor å päron. Mycket gott å d blev 8 poäng.
Nu ikväll kommer d bli en efterrätt:
Chokladpannacotta! Till detta kommer d bli en kopp te å färsk ananas =) POängmässigt ligger detta på 6 poäng inklusive mitt te å totalt idag blev d 36 poäng (knep en extra liten chokladbit också) å nyttjar 6 poäng från veckobonusen.

Motionsmässigt har d blitt en hel del promenader samt möbelflyttande. Mina promenader blev 60 minuter totalt under dagen som gav 4 AP å möbelhanteringen varade i typ en timme skulle jag tro men inte så aktivt direkt så i alla fall 1 AP gav d mig å totalt för idag landar vi på 5 AP så jag e nöjd =)

Totalt: 36 poäng
Motion: 5 AP
AP totalt: 29 st
Veckobonus kvar: 11 poäng

Bye bye

1 kommentar:

  1. Alltså det är helt absurt hur löjligt god mat du gör. Jag får nog sluta läsa den här bloggen... *hungrig*

    SvaraRadera