Summa sidvisningar

torsdag 22 mars 2012

Dag 426 (Dag 2)

Då hade vi torsdag å idag har d vart lite upp å ner faktiskt.... Känts konstigt i kroppen, lite kallsvettig emellanåt, liten konstig magkänsla, inte riktigt hungerkänslor, inte riktigt magont utan ett mellanting å ja... Känts riktigt skumt å d intressanta e att båda mina föräldrar har kännt samma! Riktigt skumt så nu tog jag en tablett för magkatarr ifall det nu skulle vara d så går jag händelser i förväg för efter d som hände i julas vill jag ALDRIG mer vara med om! Jag e annars väldigt anti mot tabletter överlag för jag vill inte att de ska bli ineffektiva genom att jag tar i onödan eller att min kropp ska ta onödigt med stryk osv men när d gäller magen å den magkatarrsattacken jag fick i julas i Sigtuna skrämde mig så nu får d bli så här så får vi se vad detta utvecklas till.
Annars så har jag jobbat lite här hemma med mitt projekt innan d va dags å bege sig mot Maxi för å handla med mamma inför veckans godheter å läckerheter å idag hade jag äntligen råd å köpa något jag länge velat ha, en stavmixer!!!! Den mixer jag har å haft länge e så fruktansvärt dåkig å högljudd dessutom så nu ska d bli en fröjd å mixa, vispa å ha sig i köket å för er som känner mig så vet ni kanske att jag har en förkärlek till å döpa hushållsmaskiner som jag tycker extra mycket om så låt mig få presentera vår nya familjmedlem:
Stavmixern Bertil!!!! Någon undrade hur jag gör när jag döper mina maskiner å ofta så tittar jag på maskinen eller föremålet å d första som dyker upp å som känns bra tar jag, vi har vår grill som heter Ola (lät bra med Klot Ola då d är en klotgrill), muffinsmaskinen Carlos (den hette C3 så jag tog första namn jag gilla på C) å nu Bertil Stavmixer (Bosch är ju märket å B kändes rätt å Bertil kändes sååå rätt) så nu vet ni d, intressepil i ögat va? *haha* Bertil ska få flexa sina muskler i morrn tänkte jag =)
Så jag kan nog konstatera att Bertil e d mest spännande som hänt idag så ni kan ju förstå vilken spännande dag d varit *hehe*

Matmässigt har d vart en skön dag trots jag hade idétorka vid middagen, men jag löste biffen =)
Frulle blidde d idag i form av min gröt:
4 poäng med lite frukt till i form av vindruvor denna gång å sen har d även blitt 2 koppar kaffe å en bit mörk choklad för 5 poäng plus jag kände för lite extra lyx idag så d blev även en latte för 4 poäng.
Dagens lunch blev samma som gårdagens middag för d blidde så jefla gott:
Detta blidde 10 poäng å riktigt gott!
Kvällens middag var jag osäker på för jag orka inte direkt laga nåt å jag blev inte direkt frestad av en sallad från salladsbaren på Maxi så efter lite fundering på vad jag kunde köpa färdigt så löste d sig:
Jag köpte en rökt makrillfilé å sen fick jag stå ett tag i gången med potatissallad med ProPoints kalkylatorn innan jag hittade en sort som var ok för mig å äta med rimligt antal PP så på tallriken ligger 120 g potatissallad på fraichebas å till blidde d rivna morötter, ruccola, majs å lite melon å allt blidde 13 poäng å sen en kopp te nu ikväll för 1 poäng ger mig en totalsumma på 37 poäng å jag nyttjar 7 poäng från min veckobonus =)

Motionsmässigt så e jag relativt nöjd, fick inte gjort riktigt allt jag siktade på men dock blev d mer promenerande än jag hade tänkt så ur den aspekten e jag nöjd =)
Totalt har d blitt 60 minters knatande idag å d känns nice då jag hade siktat på minst 45 minuter så mina promenader ger mig 4 AP å d känns helt ok, bättre än noll!

Totalt: 37 poäng
Motion: 4 AP
AP totalt: 22 st
Veckobonus kvar: 19 poäng

Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar