Summa sidvisningar

måndag 12 mars 2012

Dag 416

Då var d måndag å det har varit en solig å skön dag med massa sköna stunder =)
Började dagen i soffan med att jobba med mitt projekt för LIA:n men ganska snabbt stötte jag på problem.... Jag ska skapa en översikt med kursplanering ner på ämnesnivå å jag kände att med den lilla info i papperna jag redan fått så blev d svårt å jag ville ha nåt mer handfast som kursmål så jag lättare kan skapa det min handledare vill ha. Mailade min handledare å fick svar nu ikväll så jag la några timmar på att börja skapa ordning i detta kaos av information så i morrn kan jag komma vidare vilket e skönt å jag blev lättad att det inte var jag som skulle sätta kursmålen utan jag får lov å maila de berörda föreläsarna för utbildningens tänkta kurser å att de i sin tur kanske har underlag för kursmålen så d blir mail-o-rama i morrn =)
Morgan visade klart å tydligt vad han tyckte om att mitt fokus låg på skolarbete:
Med pungen flashad å en å annan ninjaspark med baktassen så alla mina papper flög så ja, message recieved!
Sen när klockan närma sig halv 4 la jag ner skolarbetet för att göra Morgan glad å bege oss ut på äventyr innan vi landa hos mina päron =)

Matmässigt har d också vart en underbar dag, jag verkar ha kommit in i en period där jag per automatik äter mindre för jag tycker jag äter å äter å äter lyxigt men har svårt å få ihop det minimum i poäng jag ska ha å såna perioder e nice kan jag ju meddela!
Frulle blev min gröt med frukt för 4 poäng å sen kom där en lunch:
Tacopajen som e gudomligt god för 10 poäng å till den en apelsin då jag inte orka koka morötter =) Detta blev 10 poäng å hos mina päron blev d 3 koppar kaffe för 3 poäng å väl hemma igen blev d middag i form av:

Broccoli å kasslergratäng som också den va gudomligt god! Tanken var å ha gratängen å lite ris till men jag orka inte koka ris så tog dubbla portioner av gratängen å en råriven morot till för 7 poäng =)
Sen blev d ett kvällsmål/dessert:
Färsk frukt i form av ananas å honungsmelon å till det den goda knäckglassen som görs busenkelt på vaniljvisp som vispas fluffigt å i med lite daim å sen in i frysen en timme å voila; glass =) men Andreas hade gnaskat i sig den sista daimen så jag tog lite mörk choklad istället å d va gott d med å tillsammans med en kopp te blev detta 6 poäng å jag landar på 30 poäng idag å därmed full pott vilket e sååååå nice.

Motionsmässigt har d också vart en skön dag med tanke på d fina vädret å att d inte vart sååå kallt idag, kyligt i vinden men i lä va d varmt å skönt.
Jag å Morgan styrde kosan mot stranden där d blev bus:

Strax efter bilderna va tagna dök där upp en kompis vi aldrig mött förr å efter lite spott, fräs å gruff bestämdes att kompisen va tuffast av de två giganterna å sen va d över å bus kunde få ta plats istället å de busa å jaga varnadra å plaska i havet så d stod härliga till vilket resulterade i dusch för Morgan vilket han inte va direkt glad över... Men men =) Totalt idag har d alltså blitt 60 minuters promenad som ger 4 AP å sen har jag även plockat å städat lite här hemma för ytterligare 4 AP vilket ger 8 AP totalt idag å d e riktigt skön feeling.

Totalt: 30 poäng
Motion: 8 AP
AP totalt: 16 st
Veckobonus kvar: 49 poäng

Morsning korsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar