Summa sidvisningar

söndag 11 mars 2012

Dag 415

DÅ hade vi söndag! Idag vakna jag lite sent men fick kasta mig iväg för å ta mig till VÄla där jag va på jakt efter nya linser då mitt sista par gick sönder igår å jag valde dessutom å boka tid hos optikern jag köpte mina linser hos idag så jag har en optiker nära å som dessutom har öppet hela veckan ifall saker skulle krisa som d gjorde denna helg =)
Sen blev d till å bege sig hem igen för att sen dra till mina päron för kaffe å sen även träning så d har varit en kort söndag men samtidigt en mysig söndag med fint väder å d blev även Så ska det låta nu ikväll å d va riktig nostalgi med Lili & Sussi!
Annars har d inte hänt så mycket mer, blev förbannad på vågen men men d gick å överleva trots allt!

Matmässigt har d vart en lyxdag som samtidigt blev en bra dag utan att jag fuskat eller levt över gränserna å d känns riktigt jävla bra kan jag säga!
Maten intogs dessutom i annorlunda ordning, började med en goooooooooooood latte på 4 poäng som "frulle" då jag vakna först 12 å sen blev d lyxlunch:
Bakad potatis med Thaikycklingröra på Graffiti!!!! Så jävla gott å detta blev 12 poäng.
Sen blev d 3 koppar kaffe hos mina päron för 3 poäng å efter träningen blev d en enkel matpaus med 2 rågmackor med lite smör å skinka för 6 poäng å väl hemma blev d kvällsmål med min goda mannagrynsgröt med frukt till samt en kopp te:
Detta gav mig 5 poäng å totalt idag ligger jag på 30 poäng å därmed fullpott vilket känns grymt med tanke på lyxmat ute =)

Motionsmässigt har jag också varit duktig! Valde å inte deppa ihop då vågen visa plus å sparka ut mig till å gå å jag delar som sagt upp mina promenader i etapper så totalt idag har d blitt 75 minuters promenad som ger mig 5 AP. Sen blev d ett pass Aqua Combat på Filborna Arena som gav mig 3 AP så totalt blev d 8 AP idag vilket känns underbart =)

Totalt: 30 poäng
Motion: 8 AP
AP totalt: 8 st
Veckobonus kvar: 49 poäng

Då tar vi resultat:

Vikt: 83,4 kg
Minskat: 0 kg
Minskat totalt: 30,8 kg

Mått i midja: 102 cm
Minskat: 0,5 cm denna vecka
Minskat totalt: 27,5 cm

Kvar till delmål 7, väga 83 kg, det magiska talet där allt började: 0,4 kg
Kvar till delmål 8, gå ner 35 kg å komma ner till 70-talet: 4,2 kg
Kvar till delmål 9, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 11,4 kg

Som sagt så har d blitt plus igen på vågen MEN en halv cm bort i midjan så d e alltid nåt, står inte helt still om d kan va som en form av tröst...
Tror det hela fortfarande beror på träningen, om jag inte minns fel så tog d ca 2 veckor när jag började på Filborna innan kroppen börja släppa på fläsket igen så jag väntar tålmodigt på att det ska börja bli minus igen... Har tekniskt sett gått upp 0,5 kg nu men väljer å inte ta med d för d blir så deprimerande.... Skriver d istället så känns d lite bättre =)
Inför denna vecka som tar sin början nu så taggar jag som fan för till helgen kommer svärföräldrarna å då brukar d bli massa gott gott både att äta å dricka så jag vill förbereda mig så gott jag kan med start nu så mitt mål denna vecka är att tills på fredag då de kommer ska jag va så nära 49 AP som d bara går. Då har jag "dubbel" veckobonus å nyttja å kanske komma undan helgen med ett minus i alla fall på vågen =) Vi får se, detta ger i alla fall att jag ska försöka få till minst 8 AP per dag så d blir en hel del motion men d gör inget, har legat på latsidan länge så nu e d dags å fläska på lite!
Då kör vi, klara färdiga GO GO GO!!!!

Bon voyage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar