Summa sidvisningar

söndag 18 mars 2012

Dag 422

Då var d söndag å en riktigt typisk söndag. Svärföräldrarna var här tills klockan va 15 ca innan de åkte vidare mot vänner i Ängelholm å Skälderviken men innan de stack hade vi en mysig frukost ihop plus de tyckte vår stekpanna var ett skämt (böjd å vinglig) så de åkte å köpte ny(a) stekpannor åt oss innan de åkte:

Jättefina å vi blev riktigt glada bägge två, dock tyckte jag att d räckte med en men skönt med lite variation dock så man inte sliter sönder en fort utan kan ha 3 en längre tid =)
Våren e verkligen igång nu tack å lov! Visst, inget direkt vårväder idag men tussilagon har verkligen kommit igång å Mia plockade några st då de packa ut i bilen, e fullt utanför oss å jag blir så glad varje gång jag ser dem:
Annars så har d vart en filmkväll ikväll, jag kollade på det sjunde avsnittet av The River vilket jag inte skulle ha gjort.... Förbannar mig själv för att jag börja titta på skiten för nu MÅSTE jag fortsätta för jag vill veta vad som händer så jag sitter här varje vecka å skriker, gormar å kvider med handen på pausknappen å plågar mig igenom varje avsnitt.... Vissa avsnitt e inte så farliga, jag fixar d men just episod 7.... För er som följer serien ska jag inte gå in på detaljer men jag har haft mardrömmar flera gånger om just d scenario som utspelas i detta avsnittet, jag har sett filmer som grundar sig på samma fenomen å inte kunnat gå i närheten av vare sig fönster eller gå utomhus efter d blivit mörkt efter det i flera veckor.... Nu ikväll skulle såklart jycken ut å d var en pärs å gå ut... Han fick en superkort runda å mot slutet fick jag halvjogga hem för jag fixa d inte, d regnar å knäpper å ploppar å "sprakar" så jag märker för varje ljud hur mina nerver blir mer å mer spända å ja usch...
Kollade även på Twilight, Breaking Dawn del 1 å d lugnade nerverna något efter The River, jag valde ordningen med vilje för jag vet jag blir lugn igen av Twilight =) Ska faktiskt se filmen en gång till nu efter bloggandet för jag märker nerverna fortfarande e på helspänn....
Andreas åkte nu ikväll iväg för å köpa Max å på vägen hem fråga han om jag ville möta honom men jag hade då precis joggat hem efter helvetes promenaden med Morgan å bad honom å inte skrämma mig då han kom hem för jag hade låst dörren... Jag hade låst upp men direkt efter d börja Morgan morra på nåt å även om jag vet att d e Morgan som e löjlig men jag gick snabbt å låste igen *haha* för e d nåt jag lärt mig från filmer så är det att du litar fan i mig på djur! De märker saker innan dumma människor gör d så jag låste illa kvickt igen =)
Idag antog jag en utmaning:
http://hundragrymmadagar.shapemeup.se/anmalan
En utmaning om att inom de närmsta 100 dagarna förbättra sig å d spelar ingen roll om det är viktminskning, viktökning, bättre kondition eller skaffa snygga muskler, kom i form helt enkelt =) Kände d va en bra idé för nytändning i min viktresa å en vän som heter Susanne som ni kan läsa om i hennes blogg som jag har längst ner på sidan här, bland bloggar jag följer (Ojsan hoppsan) så kan ni se hennes väg å d var hon som fick mig å gå med, när ni klickar på hennes blogg så hamnar ni i ett inlägg som heter Ojsan hoppsan men där finns så ni kan klicka: gå till bloggens startsida, tryck på den för d e jag som sparat hennes blog lite fel.....
Hon gav mig en idé om å ha lite nya mål inför de här 100 dagarna å mina mål kommer vara:

- Komma i mina favoritjeans, inga stretch jeans, storlek 42 som jag älskar! Måste väga under 75 för att de ska passa.
- Kunna ha en snygg bustier/topp som jag aldrig kunnat använda, ska ta bilder på båda plaggen så ni får se.

Väldigt ytliga mål å jag har heller inga direkta träningsmål då jag just nu fokuserar på att gå ner i vikt, jag tränar inte för att jag vill få bättre kondition eller snygga muskler för just nu är träningen ett hjälpmedel att gå ner i vikt men när jag når 70 kg så kommer jag först då komma att använda träningen för å forma kroppen, innan dess känns d inte lönt för d e fettigt å bubbligt å sladdrigt hur jag än gör =)
Så haka på denna utmaning ni också vettja =) Följ länken å följ anvisningarna för å anmäla er, sista anmälningsdag e den 20 mars!

Matmässigt har d ätits mycket idag men samtidigt ok för d har gjorts med eftertanke å jag har varken ångest eller nånting annat utan jag e nöjd å d känns såååååå skönt! SLippa vara slav under mat å faktiskt kunna njuta av att svulla mot att alltid må dåligt av d som jag gjorde förr =)
Frulle blev hur som haver en rejäl frulle där jag njöt kan jag säga =) SÅ den landa på 26 poäng (haha WOW!!!!) SÅ ja, jag åt mackor kan vi säga.... En hel del mackor så d blev lite kombinerad lunch å frulle =)
Sen blidde d 2 koppar kaffe å en kopp te för 3 poäng å nu ikväll har d blitt:
Ostfylld fisk med ris å haricot verts för 10 poäng samt:
Lite spaghetti å älgfärssåsen för 6 poäng =)
Kommer förmodligen ta lite glass också för 5 poäng, vet ej om jag ska eller ej.... Men jag räknar in d så blir d inte fel med att jag sätter in för lite poäng så jag landar på 50 poäng idag vilket känns helt ok å nyttjar 20 poäng av min veckobonus =)

Motionsmässigt så förstörde regnet å min dåliga karaktär d för mig idag men 25 minuter har d i alla fall blitt med promenad med jycken idag som ger mig 2 AP =) Bättre än noll...
Kommer ta igen detta i veckan så jag e inte orolig!

Totalt: 50 poäng
Motion: 2 AP
AP totalt: 2 st
Veckobonus kvar: 29 poäng

Då tar vi resultat:

Vikt: 83,4 kg
Minskat: 0 kg
Minskat totalt: 30,8 kg

Mått i midja: 100,5 cm
Minskat: 1,5 cm denna vecka
Minskat totalt: 29 cm

Kvar till delmål 7, väga 83 kg, det magiska talet där allt började: 0,4 kg
Kvar till delmål 8, gå ner 35 kg å komma ner till 70-talet: 4,2 kg
Kvar till delmål 9, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 11,4 kg
Dessutom var det dags å mäta resten av kroppen också, här kommer startmått (startade mäta hela kroppen den 14 augusti 2011) plus nulägesmått:

Höft/rumpa: 110,5 cm, Startmått: 124,5 cm
Överarm: 33 cm, startmått: 36,3 cm
Vad: 37 cm, startmått: 42 cm
Hals: 34,5cm, startmått: 37 cm
Bröst: 101 cm, startmått: 111,5 cm
Lår: 56 cm, startmått; 62 cm

Så d känns helt fantastiskt även om d inte hänt så mycket med vikten =) Dock är det minus denna vecka, jag har gått ner de 0,5 jag gått upp den sista tiden så jag e nöjd ändå! Det som räddade mitt dåliga humör var att d visade så pass mycket på måttbandet! 1,5 cm över magen!!!!! 1 ynka cm till å jag e 2-siffrig över magen å jag e så glad för det!
Denna vecka så är det mensvecka vilket innebär att d inte kommer bli någon träning tyvärr så som jag vill träna.... Rimmar dåligt å köra vattengympa =) SÅ jag kommer promenera å köra med hantlar å gympa hemma istället å hoppas d räcker. Nu jävlar blir d åka av!

Farewell!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar