Summa sidvisningar

onsdag 21 mars 2012

Dag 425 (Dag 1)

Så, onsdag å för er som undrar över titeln till inlägget så är dag ett för mina 100 grymma dagar som startade idag =)
Så, vad har dagen haft i sitt sköte? Jo, jag gick upp efter en liten stund av slapp i soffan till mina päron där det blev projektjobb för min del å Morgan hamna i himmelriket:
Mamma å pappa hade nämligen fixat med vårt "staket" som vi satt upp i deras trädgård så Morgan kan få va ute på gräsmattan utan att vi hela tiden måste hålla koll å igår visade han tydligt att han ville ut på gräset men d va för fuktigt fortfarande plus staketet behövdes rås om efter vinter. Idag var d öppet ut redan innan vi kom å jycken hade fan inte ens tid å hälsa när han såg detta utan han fick fatt på sin älskade boll å dundrade ut genom altandörren i 190! Sen låg han där ute.... Han hade d sååååå gott, rulla runt i gräset å skutta, hoppa å hade sig som en kalv på grönbete. Han var verkligen på G!
För egen del var jag mest bänkad i en god fortölj:
Efter besöket hos päronen blidde d myspromenad hem för att sen däcka i soffan bägge två =) En riktigt skön dag där jag fått lite jobb gjort å underbart vårväder!!!!
Fick även flipp å beställde en ny jumpsuit *hihi* av en händelse ramla jag in på ziperalls hemsida å ja... En jumpsuit e det enda plagg jag kan köpa nu som inte blir i onödan för storleken väljs utefter hur lång du är å jag har inga planer på å minska på höjden, bara bredden =) Vill sätta in bild på vilken jag valde men d blir roligare å fota när den kommer istället!
Jag vägde mig dessutom idag å blev glatt överraskad men resultatet håller jag inne med tills på söndag *muahaha* =)

Matmässigt har d också vart en riktigt skön dag, har vart en sån där dag då jag per automatik äter lite å såna dagar e alltid nice =)
Började med en frulle som va min älskade gröt med frukt till för 4 poäng å uppe hos mamma å pappa lagade jag till en enkel men god lunch som blev en variant på gårdagens middag:
Hamburgare på 10% fläskfärs, resterna av en bakad potatis med lök å morot som fått gotta sig i ugnen med lite kryddor å olja å paprika till d. Mycket gott men d höll på å bli vegetariskt... Morgan visade sin ras rätta ansikte, nämligen mattjuv! Hemma e han duktig å snor sällan saker men hos mamma e det en annan femma har jag märkt... Så när jag kom tillbaka efter ett toabesök innan jag satte mig å äta så satt han å pep bredvid bordet å jag undrade först varför men sen såg jag att min hamburgare hade hamnat vid sidan om tallriken å tydligen fått ben samt ett litet musbett fanns där med.... Morgan hade försökt men hamburgaren hade ramlat "innåt" mot bordets mitt istället för närmre kanten *haha* better luck next time buddy! Detta blidde hursomhaver 9 poäng å som efterrätt blidde d:
Fruktsallad för härliga 0 poäng =)
Väl hemma blidde d å ta fram kocktalangerna å slänga ihop:
Återigen, potatis, morot å svamp som fått gotta sig i ugnen med 1 tsk olja, stekt fläskfilé, sås gjord på paprika, lök lite matgrädde 7%, mango chutney å lite curry å fond samt lite halloumi light till d å allt blidde 11 poäng å väldans gott!
Sen har d dessutom blitt 2 koppar kaffe, en kopp te å en bit mörk choklad för 6 poäng å jag landar på totalt 30 poäng å fullpott =)

Motionsmässigt har d också känts bra, totalt har jag gått 60 minuter idag som jag delade på en 20 minutare till mina päron å på vägen hem gick jag å Morgan långa vägen hem på 40 minuter så han fick busa på sin älskade strand:
Väl hemma körde jag 10 minuter med mina hantlar å jag fokuserade på armar, mage å axlar då mina lår fortfarande visar tecken på att vilja vila så d fick räcka med promenad för deras del =)
Totalt har mina aktiviteter gett mig 5 AP vilket känns riktigt skönt!

Totalt: 30 poäng
Motion: 5 AP
AP totalt: 18 st
Veckobonus kvar: 26 poäng

Coocoo atchoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar